سخنرانی دبیرکل UNWTO در نمایشگاه گردشگری برلین 2019

به گزارش لیتن، برنامه های UNWTO برای رشد صنعت گردشگری

نمایشگاه گردشگری برلین (ITB) از 15 الی 19 اسفندماه 97 در شهر برلین برگزار گردید. در این نمایشگاه آقای زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگاران انجام دادند و به ارائه رویکردها و برنامه های جدید سازمان برای رشد و توسعه صنعت توریسم در سال آینده پرداختند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا رئوس مطالب ایراد شده در این سخنرانی را به شما ارائه کنیم.

سخنرانی دبیرکل UNWTO در نمایشگاه گردشگری برلین 2019

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

توسعه پایدار در گردشگری

دبیر کل سازمان دنیای گردشگری در این سخنرانی به این موضوع اشاره نمود که امسال، سال آموزش، توسعه مهارت ها و مشاغل است و سازمان هم در نمایشگاه گردشگری برلین تاکید زیادی بر این موضوع داشته است. ایشان در پاسخ خبرنگاری که در خصوص علت اهمیت این موارد پرسیده بود اعلام کرد:

صنعت توریسم و گردشگری نقش به سزا و رو به رشدی در اقتصاد دنیای دارد و از هر ده شغل در دنیا یک شغل مرتبط با حوزه گردشگری و توریسم است. بخش گردشگری که ما در آن فعالیم بسیار سریع تر از بخش های دیگر در حال رشد است. به عنوان آژانس دنیای که مسئولیت ترویج و رشد گردشگری برای دستیابی به توسعه پایدار که بر عهده داریم، UNWTO در امسال تمرکز بیشتری بر ارتباط آموزش و توسعه مهارت های عمومی خواهد داشت تا به این ترتیب کیفیت عملکرد و اشتغال پایدار در صنعت گردشگری را تقویت کنیم.

نقش زنان و برابری جنسیتی

آقای زوراب پولولیکاشویلی در ادامه سخنانش با اشاره به نقش و صندلی زنان در صنعت توریسم گفت:

ما گزارشی از نقش و وضعیت حضور زنان در توریسم را منتشر خواهیم کرد. ضروری است این پرسش را از خود بپرسیم که در راه رسیدن به برابری جنسیتی در صنعت گردشگری چه کاری تا به حال انجام داده ایم؟ در بسیاری از کشورها، زنان درصد زیادی از نیروی کار و کارآفرینان فعال در حوزه گردشگری را تشکیل می دهند. با این حال، متاسفانه زنان همچنان از حقوق و مزایای پایین تری از مردان برخوردارند و وضعیت اشتغال متزلزل تری دارند.

اما تحقیقاتی که UNWTO برای تهیه گزارش دنیای انجام داده نشان می دهد که این موضوع در حوزه گردشگری در حال تغییر است: خوشبختانه و به لطف توسعه فناوری و تکنولوژی، روز به روز زنان بیشتری در زمینه های غیر-سنتی مشغول به کار و فعالیت می شوند. وانگهی، کشورهای زیادی خود را متعهد و مکلف نموده اند که با وضع سیاست ها و استراتژی های برابر به توانمندسازی زنان در حوزه گردشگری یاری نمایند.

مشکل ازدحام بیش از حد گردشگران یا Overtourism

دبیر کل سازمان دنیای گردشگری در ادامه به Overtourism یا ازدحام بیش از حد گردشگران در یک مکان و مقصد اشاره نمودند و افزودند:

یکی از موضوعات اصلی و کلیدی در نمایشگاه گردشگری برلین مساله ازدحام بیش از حد گردشگر است. مدت ها پیش از آن که بحث ازدحام گردشگر یا OVERTOURISM تا این حد جدی گردد، UNWTO ظرفیت گردشگری یک منطقه را این طور تعریف نموده بود:

ظرفیت توریسم یک منطقه عبارتست از حداکثر تعداد گردشگری که می توانند از یک مقصد توریستی بازدید نمایند، بی آن که موجب ایجاد تخریب فیزیکی محیط، مالی و اجتماعی و کاهش سطح رضایت بازدیدنمایندگان بشوند.

بنابراین ما با چالش جدیدی روبرو نیستیم و این موضوع همواره یکی از دغدغه های فعالان و مسئولان حوزه گردشگری بوده و خواهد بود.

11 استراتژی برای حل مشکل

UNWTO خود را موظف می داند که از مقاصد گردشگری در برابر این چالش مدیریتی حمایت و پشتیبانی کند. از همین رو، فکر می کنیم نمایشگاه گردشگری برلین مکانی ایده آل و مناسب برای گزارش جدید سازمان دنیای گردشگری است. در این گزارش به ارائه 11 استراتژی و 68 برنامه و طرح برای یاری به مدیریت افزایش گردشگر پرداخته ایم. این گزارش چگونگی مدیریت توریسم در مقاصد شهری به نفع بازدیدنمایندگان و ساکنین را آنالیز می نماید و مجموعه ای از مطالعات موردی که در سرتاسر دنیا صورت گرفته را در بر می گیرد. این گزارش که با همکاری مرکز تفریح و سرگرمی، گردشگری و مهمانداری، دانشگاه علوم کاربردی بردا و موسسه آینده گردشگری اروپایی NHL صورت گرفته در خلال این نمایشگاه ارائه می گردد.

ما در خصوص فقدان مدیریت صحیح و توسعه کنترل نشده صحبت می کنیم. با روند رو به رشد شمار گردشگران ضروری است تعهد اجتماعی، مدیریت ازدحام، برنامه ریزی با توجه به محدودیت ها و ظرفیت و همین طور حساسیت های منطقه مورد آنالیز و توجه قرار بگیرد.

منبع: voyagesafriq.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 334

به "سخنرانی دبیرکل UNWTO در نمایشگاه گردشگری برلین 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنرانی دبیرکل UNWTO در نمایشگاه گردشگری برلین 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید