فشار اروپا بر اوکراین برای اعزام تیمشنکو به آلمان

به گزارش لیتن، خبرنگاران: رئیس جمهور اوکراین از سوی رهبران اروپایی تحت فشار زیادی قرار گرفته تا اجازه دهد رهبر مخالفان خود که در زندان به سر می برد، برای درمان به آلمان مسافرت کند.

فشار اروپا بر اوکراین برای اعزام تیمشنکو به آلمان

با تور آلمان اسپانیا از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین زیر فشار شدیدی از سوی رهبران اتحادیه اروپا قرار گرفته تا در ازای امضای پیمان تجاری با اروپا اجازه دهد تا یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق این کشور که در زندان به سر می برد، برای مداوای پزشکی به آلمان سفر کند.

اگر اوکراین خواهان امضای قرارداد تجارت آزاد و سایر قراردادهای مهم تجاری و مالی با اتحادیه اروپا در نشست نوامبر است، باید موضع سرسختانه خود در قبال تیموشنکو را خاتمه داده و نرمش بیشتری را در این خصوص نشان دهد.

ولی دیپلمات های مطلع بر این باورند که رئیس جمهور 63 ساله اوکراین به خوبی می داند که اگر به تیموشنکو برای خروج از این کشور اجازه دهد، برای رسیدن به قدرت در انتخابات سال 2015 میلادی با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

یک کارشناس ارشد سیاسی در این باره تاکید نمود: پیشنهاد مطرح شده برای سفر تیموشنکو به آلمان برای مداوای پزشکی به شرطی است که وی در حیات سیاسی اوکراین دیگر شرکت نکند. رئیس جمهور اوکراین خواهان خاتمه حیات سیاسی تیموشنکو است.

اختلافات سیاسی یانوکویچ و تیموشنکو در سال های طولانی ادامه داشته است. نخست وزیر سابق اوکراین در سال 2004 میلادی با به راه انداختن انقلاب نارنجی در اعتراض به تقلب انجام شده در انتخابات توانست قدرت را در اختیار بگیرد. وی در انتخابات سال 2010 میلادی در مقابل یانوکویچ باخت و این شکست منجر به زندانی شدن وی شد.

وی اواخر سال 2011 میلادی به جرم سوء استفاده از قدرت به 7 سال زندان محکوم شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 876

به "فشار اروپا بر اوکراین برای اعزام تیمشنکو به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار اروپا بر اوکراین برای اعزام تیمشنکو به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید