فیلم، تجربه سفر به ایران از نگاه دختر جوان چینی

به گزارش لیتن، یک دختر توریست چینی پس از سفر به ایران تجربیات و خاطرات خوب خود از چین را در شبکه های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته و از این سفر به عنوان یکی از بهترین خاطرات خود نام می برد.

فیلم، تجربه سفر به ایران از نگاه دختر جوان چینی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، یک دختر توریست چینی پس از سفر به ایران تجربیات و خاطرات خوب خود از چین را در شبکه های اجتماعی چین به اشتراک گذاشته و از این سفر به عنوان یکی از بهترین خاطرات خود نام می برد که حتماً دوباره آن را تکرار خواهد نمود.

او با اشاره به برخورد خوب مردم ایران می گوید: می توانم بگویم در ایران نسبت به تمام کشورهایی که من به آنها سفر نموده ام بهترین برخورد را با ما (چینی ها) دارند. شما در ایران تقریباً هر روز مورد لطف و محبت افرادی قرار می گیرید که حتی آنها را نمی شناسید. این نوع رفتارها فقط یک یا دو مورد نیست و هر روز برای شما اتفاق می افتد.

او سپس در خصوص مهمان نوازی مردم ایران به ذکر چند نمونه می پردازد و می گوید: برای مثال وقتی که ما در ایران از کسی آدرس می پرسیدیم، حال فرقی نمی کرد از یک رهگذر بپرسیم یا یک مغازه دار آنها از ترس آنکه ما مقصد را پیدا نکنیم حتی مغازه خود را تعطیل می کردند و تا مقصد همراه ما می آمدند.

این توریست چینی در ادامه اضافه می نماید: در ایران وقتی که در خیابان راه می روید خیلی از مردم به شما سلام می نمایند، خوش آمد می گویند و می پرسند اهل چه کشوری هستید. آنها وقتی می فهمیدند که ما چینی هستیم هر طور که می توانستند سعی می کردند به ما لطف محبت خود را نشان دهند. میوه و شیرینی خود را به شما می دهند. حتی یک بار یک نفر مغازه اش را بست و ما را برای صرف غذا به خانه اش دعوت کرد. مادر صاحب یک مؤسسه کرایه ماشین وقتی فهمید که ما چینی هستیم رفت و چند بسته رشته (نودل) چینی برای ما آورد که البته ما قبول نکردیم چون قیمت جنس های وارداتی به ایران قدری گران است.

او همچنین به عمل شایع جراحی بینی در ایران و چین اشاره نموده و می گوید: برخلاف ما چینی ها که دوست داریم در جراحی بینی قدری بینی خود را عظیم کنیم، در ایران بیشتر دوست دارند بینی خود را کوچک نمایند.

ظاهراً یکی دیگر از نکات جالب برای این توریست استفاده از زعفران در غذاها و خوراکی های ایرانی بوده است و با اشاره به اینکه زعفران از ایران می آید تجربه خود از غذاهای ایرانی را اینگونه توصیف می نماید: در همه غذاهای ایرانی از جمله برنج، کباب و هر غذایی که رنگ آن زرد باشد از زعفران استفاده می نمایند. در ایران هر خوراکی که رنگ آن زرد بود مثل نبات، شیر و حتی آبمیوه بدانید که در آن زعفران هست.

او دست آخر بار دیگر باز هم به مهمان دوستی ایرانی ها می پردازد و می گوید: هنگام بازگشت به چین در فرودگاه اینترنت خیلی خوب نبود و من برای کار با گوشی کنار درب فرودگاه نشسته بودم. ظرف مدتی که آنجا بودم سه نفر از من پرسیدند که آیا به یاری احتیاج دارم و چطور می توانند به من یاری نمایند.

این طور که خود این توریست می گوید حتماً باز هم به ایران سفر خواهد نمود، پس باید منتظر ویدیوهای بعدی او در خصوص نکات جذاب سفر به ایران باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1140

به "فیلم، تجربه سفر به ایران از نگاه دختر جوان چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، تجربه سفر به ایران از نگاه دختر جوان چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید