قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش لیتن، رزرو هتل یکی از دغدغه های افراد به هنگام برنامه ریزی برای سفر است. همه برای انتخاب برترین هتل ، منابع مختلفی را آنالیز می نمایند و شرایط متنوعی را برای انتخاب هتل مورد نظرشان مد نظر قرار می دهند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به شما بگوییم قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنید تا برترین تجربه را از رزرو هتل و اقامت در سفر داشته باشید. باور کنید اگر همه نکات رزرو هتل را در نظر بگیرید، هیچ وقت از انتخاب هتلتان پشیمان نمی شوید.

قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

هزینه هتل ها را مقایسه کنید

بر اساس تحقیقات بدست آمده، قیمت اولین مسئله ای است که هر مشتری به آن توجه می نماید. بنابراین شما هم به عنوان مشتری یا مهمان هتل، اولین موردی که به چشمتان می خورد، قیمت است. پس باید ابتدا بودجه ای را که برای اقامت در سفر در نظر گرفته اید، معین کنید و حواستان باشد که زیر بار هزینه بیشتر از بودجه تان نروید.

پیش از این مجبور بودید که برای مقایسه قیمت ها با هتل ها تماس بگیرید یا از کارشناسان دفاتر خدمات مسافرتی یاری بخواهید؛ اما حالا کافیست به رزرو آنلاین هتل رو بیاورید. با رزرو آنلاین، فرصت این را دارید که به راحتی قیمت هتل ها را به صورت یکجا و در کنار هم ببینید و انتخاب مناسب خود را انجام دهید.

نظرات مهمانان هتل را بخوانید

منابع زیادی وجود دارد که برای دسترسی شما به نظرات مهمانان هتل ها در دسترس است. استفاده از این نظرها دید بازتری به شما برای تصمیم گیری خواهد داد. این منابع عبارتند از:

وبسایت هتل ها: با یک جستجوی ساده می توانید، سایت هتل های مورد نظرتان را بیابید. البته خیلی به این مورد خوشبین نباشید چرا که کمتر هتلی را پیدا می کنید که بخشی از وبسایتش را به نظرات مهمانان اختصاص داده باشد.

صفحه های هتل ها در شبکه های اجتماعی: در دنیای امروز همه کسب و کارها، صفحاتی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دارند و هتل ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. در صفحات مربوط به هتل ها می توانید به نظرات افرادی که در آن ها اقامت داشته اند، دسترسی پیدا کنید. کافیست نظرات زیر پست ها را بخوانید یا هایلایت هایی را که به این امر اختصاص داده شده اند را آنالیز کنید.

صفحات اینفلوئنسرها: بعضی از اینفلوئنسرها در زمینه سفر، معرفی هتل و … فعالیت می نمایند. اگر در صفحات این افراد چرخی بزنید، می توانید پیشنهادها و نقدهایی را بیابید که در انتخاب هتل به شما یاری می نمایند.

گوگل مپ: شاید در تصورتان، گوگل مپ فقط نرم افزاری برای مسیریابی باشد اما باید بگوییم که قابلیت های فراوانی در این نرم افزار وجود دارد. اگر در گوگل مپ، نام شهر مورد نظرتان را جستجو کنید، با استفاده از گزینه ای به نام Nearby و انتخاب گزینه Hotels می توانید به لیستی از هتل های آن شهر دسترسی پیدا کنید. حالا با انتخاب هر هتل ،معینات، ویژگی ها و نظرات مهمانان درباره آن به نمایش در می آید. با خیال راحت نظرات را بخوانید و انتخاب خود را انجام دهید.

سامانه های رزرواسیون آنلاین هتل ها: وبسایت های رزرو آنلاین هتل یکی از برترین منابع برای آنالیز نظرات مهمانان در خصوص هتل ها هستند. معمولا کسانی که به وسیله این وبسایت ها رزرو خود را انجام می دهند، پس از خاتمه سفر برای هدایت دیگر افراد، نظر خود را می نویسند. در این وبسایت ها معیارهایی نیز برای امتیاز دادن به هتل ها در نظر گرفته شده است.

قوانین کنسلی هتل را آنالیز کنید

یکی از نکاتی که به هنگام انتخاب هتل باید در نظر بگیرید، قوانین کنسلی آن است. معمولا در وبسایت های هتل ها و سامانه های رزرو آنلاین هتل به این قوانین اشاره شده است. اگر به وسیله تماس با هتل یا دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به رزرو هتل می کنید، می توانید از کارشناسان مربوطه در این مورد بپرسید. گاهی هتل ها جریمه های زیادی را برای کنسل کردن در نظر می گیرند و بعضی دیگر قوانین آسان تری در این زمینه دارند.

در خصوص صبحانه و وعده های غذایی هتل بپرسید

به هنگام انتخاب هتل باید ببینید که اقامت در آنجا شامل صبحانه و وعده های غذایی دیگر نیز می گردد یا خیر. در ایران معمولا تمام هتل ها صبحانه رایگان دارند اما در خارج از ایران این موضوع کمی فرق دارد. هنگام رزرو هتل خارجی به این موضوع بر خواهید خورد که اقامت شما مشمول صبحانه رایگان نمی گردد.

خدمات رایگان هتل را در نظر بگیرید

به جز صبحانه و وعده های غذایی، امکانات و خدمات رایگان دیگری هم به مهمانان هتل ها ارائه می شوند. از جمله این خدمات می توان به شارژ مواد خوراکی، شارژ مینی بار اتاق، خدمات ماساژ، ترانسفر و … اشاره نمود. با توجه به احتیاجتان تصمیم بگیرید که آیا حاضرید هتل گران تری را با خدمات بیشتر رزو کنید یا خیر.

در خصوص قوانین هتل بخوانید

قوانین کنسلی هتل، تنها قانونی نیست که باید آن را مورد آنالیز قرار دهید. پیشنهاد می کنیم فهرستی از قوانینی که به عادات و شرایط شما مربوط می شوند را بنویسید و در زمان پیدا کردن هتل، آن ها را مد نظر قرار دهید. بعضی از این قوانین عبارتند از:

  • قوانین مربوط به حیوانات خانگی
  • قوانین مربوط به کشیدن سیگار
  • قوانین و زمان چک این و چک اوت هتل
  • قوانین محاسبه مالیات
  • قوانین پذیرش بچه ها
  • قوانین مربوط به نفرات اضافه واحدهای اقامتی
  • قوانین پذیرش بانوان
  • قوانین پذیرش افراد مجرد
  • و …

در خصوص امکانات هتل تحقیق کنید

هر هتل امکانات و سرویس های خاصی را به مهمانانش ارائه می دهد. بسته به احتیاجهای تان باید هتلی را انتخاب کنید که امکانات آن برای تان مناسب باشد و احتیاجهای تان را برآورده کند. بعضی از این امکانات که اهمیت زیادی دارند عبارتند از:

  • آسانسور (برای سالمندان و توان یابان)
  • پارکینگ
  • ترانسفر فرودگاهی
  • امکانات امنیتی مانند صندوق امانات
  • امکانات ورزشی
  • و …

موقعیت جغرافیایی هتل را در نظر بگیرید

موقعیت جغرافیایی هتل از چند بعد اهمیت بسیار بالایی دارد:

نزدیکی به جاذبه ها: اگر در هتلی نزدیک به جاذبه های شهر مقصد اقامت داشته باشید، صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه های شما رخ خواهد داد. ممکن است این هتل هزینه بیشتری روی دست شما بگذارد اما دیگر احتیاج نیست برای جابه جایی در سطح شهر و رفتن به جاذبه ها، هزینه حمل و نقل پرداخت کنید. از سوی دیگر زمان کمتری را برای رسیدن به جاذبه ها صرف خواهید کرد و می توانید از جاذبه های بیشتری بازدید کنید.

به طور مثال برترین هتل های شیراز آن هایی هستند که دسترسی بهتری به جاذبه ها دارند چرا که این شهر پر از جاذبه های تاریخی و رنگارنگ است و ممکن است برای تماشا همه آن ها وقت نداشته باشید. با اقامت در نزدیکی جاذبه ها به راحتی می توانید بازدید از همه آن ها را در برنامه خود قرار دهید.

مرکز شهر: اگر قرار است در طول اقامت خود به مراکز مختلفی مراجعه کنید و دائما در رفت و آمد باشید، مرکز شهر برترین مکان برای اقامت شماست. این گونه به شناخت دقیقی از جریان زندگی در شهر مقصد نیز دست خواهید یافت. اما اگر در پی اقامتگاهی آرام هستید، به هیچ وجه به سراغ هتل های مرکز شهر نروید. اقامت در مرکز شهر دسترسی آسان به نقاط مختلف اعم از جاذبه ها و مراکز اداری و دانشگاهی را برای شما در پی دارد اما از همهمه شهر در امان نخواهید ماند.

امنیت: باید این موضوع را قبول کنیم که بعضی از منطقه ها در هر شهری، فاقد امنیت لازم برای گردشگران به ویژه گردشگران تنها یا بانوان هستند. حتی بعضی مکان ها برای اقامت خانواده ها مناسب به نظر نمی رسند. به عنوان مثال هتل های واقع در جنوب تهران گزینه مناسبی برای اقامت یک خانم تنها نیستند و حتی بعضی از آن ها برای پذیرش خانواده ها نیز محدودیت هایی دارند.

دسترسی: نزدیکی هتل به ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی، بزرگراه های اصلی، خیابان های مهم و … باعث می گردد تا در زمان اقامت دسترسی آسان و سریعی به نقاط مختلف شهر مقصد داشته باشید.

طرح های ترافیکی: در شهرهای بزرگی همانند تهران، مشهد، اصفهان و … محدودیت هایی برای تردد در سطح شهر وجود دارد که آن ها را با عنوان محدودیت های ترافیکی می شناسیم. اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، حتما این موضوع را در نظر بگیرید. چرا که ممکن است مشکلاتی را برای تان به وجود آورد. اقامت در محدوده طرح های ترافیکی، شما را با محدودیت تردد روبرو می نماید و آزادی عمل را از شما می گیرد.

در خصوص خدمات اینترنت هتل تحقیق کنید

در دنیای امروز، دسترسی به اینترنت به یکی از مهم ترین خدمات و امکانات هتل ها تبدیل شده است. این موضوع را آنالیز کنید که آیا هتل امکان دسترسی به اینترنت را برای مهمانانش فراهم می نماید و آیا این خدمت مشمول هزینه می گردد یا خیر. بعضی هتل ها دسترسی رایگان به اینترنت را در اتاق هم فراهم می نمایند و بعضی دیگر تنها در لابی اجازه استفاده رایگان از اینترنت را می دهند.

پیشنهادات ویژه هتل ها را در نظر بگیرید

بعضی هتل ها برای جذب مسافران، پکیج های خاصی را ارائه می نمایند که از جمله آن ها می توان به برنامه های گشت رایگان، بلیط رایگان استفاده از خدمات متنوع در شهر و بازدید از جاذبه های شهر اشاره نمود. ممکن است هزینه اقامت شما در چنین هتلی کمی بالاتر باشد اما در عوض می توانید در هزینه های دیگر صرفه جویی کنید. بنابراین آنالیز این مورد هم جزو نکات رزرو هتل است.

گول ستاره های هتل را نخورید

احتمالا شما هم این تصور را دارید که هر چه ستاره های هتل بیشتر باشد پس انتخاب مناسب تری برای شماست. باید بگوییم درست است که شتاره های هتل ها حکایت از درجه کیفی خدمات آن ها دارد اما این به معنای مناسب نبودن هتل های با ستاره کمتر نیست.

در زمان آنالیز نظرات مهمانان هتل ها، متوجه می شویم هتل های سه ستاره و اقامتگاه های سنتی هم توانسته اند رضایت مهمانان را از نظر کیفیت خدمات به دست آورند. بنابراین بدون توجه به ستاره های هتل و با توجه به احتیاجها و انتظارات خودتان از محل اقامت، هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

انواع اتاق های هتل را بشناسید

یکی از نکات رزرو هتل، انتخاب نوع اتاق است. اصطلاحات مختلفی درباره اتاق های هتل وجود دارد که متداول ترین آن ها عبارتند از:

  • اتاق سینگل: اتاق با یک تخت یک نفره
  • اتاق دبل: اتاق با یک تخت دو نفره
  • اتاق تویین: اتاق با دو تخت یک نفره
  • اتاق کانکت: اتاق های متصل به هم
  • آپارتمان: واحد اقامتی بزرگ با تمام امکانات از جمله آشپزخانه
  • سوییت: واحد اقامتی با فضای خواب و پذیرایی مجزا

بسته به احتیاج و تعدادتان، اتاق درستی را برای اقامت انتخاب کنید؛ چرا که این موضوع تاثیر مستقیمی روی هزینه اقامتتان می گذارد.

به سایت های رزرو آنلاین هتل مراجعه کنید

برترین کاری که پیش از رزرو هتل می توانید انجام دهید، مراجعه به سایت های رزرو آنلاین هتل است. در این سایت ها می توانید تصاویر واقعی از هتل ها را ببینید، نظرات مهمانان را در خصوص آن ها بخوانید، از قوانین هتل اطلاع پیدا کنید و از هر آنچه ضروری است پیش از رزرو هتل بدانید، مطلع شوید. در این سایت ها امکان مقایسه هتل ها نیز وجود دارد و زمان مورد احتیاج برای پیدا کردن و رزرو هتل در آن ها کمتر است.

از تجربیات خودتان بگویید

در این مطلب سعی کردیم نکات مهمی که باید پیش از رزرو هتل در نظر بگیرید را با شما در میان بگذاریم. حالا شما هم تجربه های خودتان را در خصوص نکات رزرو هتل با ما به اشتراک بگذارید. شما چه ترفندی برای پیدا کردن برترین هتل دارید و از چه منابعی برای به دست آوردن اطلاعات استفاده می کنید؟

بهاره فلاح

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1911

به "قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید