لغو حق استفاده از پرچم پاناما برای 136 نفتکش مرتبط با ایران؟ ، واکنش سازمان بنادر ایران

به گزارش لیتن، مسأله ثبت کشتی های مرتبط با ایران به وسیله دولت پاناما در روزهای اخیر به بهانه ای برای فضاسازی رسانه ای تبدیل شده است.

لغو حق استفاده از پرچم پاناما برای 136 نفتکش مرتبط با ایران؟ ، واکنش سازمان بنادر ایران

به گزارش خبرنگاران، رویترز چند روز پیش در خبری گفت پاناما حق استفاده از پرچم خود برای 136 نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد. در همین خصوص سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای شرح داد تمامی کشتی های متعلق به شرکت های کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین 20 کشور بزرگ مالکان جهان، کاملاً درخدمت حمل و نقل دریایی کشور برای برطرف نیازهای صادراتی و وارداتی کالا هستند.

این سازمان بعلاوه به دولت پاناما نصیحت و توصیه کرد، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بین المللی اظهارات و ادعاهای بی اساس خود باشد که نه تنها هیچ گونه تأثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین الملل تعارض کامل دارد.

اداره دریانوردی پاناما (AMP) چندی قبل و تحت فشارهای امریکا در بیانیه ای گفت که رجیستری پاناما 136 کشتی را که ارتباط مستقیم آنها با شرکت ملی نفت ایران (NIOC) ثابت شده بود، لغو کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2255

به "لغو حق استفاده از پرچم پاناما برای 136 نفتکش مرتبط با ایران؟ ، واکنش سازمان بنادر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو حق استفاده از پرچم پاناما برای 136 نفتکش مرتبط با ایران؟ ، واکنش سازمان بنادر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید