ماجرا ادامه دارد؛ پلمپ دیشب خانه سینما و تجمع امروز بخشی از سینماگران

به گزارش لیتن، خبرنگاران: ماجراهای دنباله دار خانه سینما همچنان ادامه دارد. دیشب وزارت ارشاد ساختمان خانه سینما را پلمپ نموده است و امروز نیز بعضی از اهالی سینما جلوی ساختمان آن به اعتراض تجمع نموده اند.

ماجرا ادامه دارد؛ پلمپ دیشب خانه سینما و تجمع امروز بخشی از سینماگران

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، ماجراهای پردامنه خانه سینما در حال ورود به فاز پلیسی و جنجال سازی خیابانی است.

بخشی از صنوف سینمایی که خانه سینما را دوباره تاسیس نموده بودند، قرار بود امروز در ساختمان خانه سینما مستقر شوند و ظاهرا وزارت ارشاد نیز دیشب برای انجام تشریفات قانونی خانه سینما را پلمپ نموده است تا امروز تحویل خانه سینمایی های جدید بدهد.

اما این اقدام برای بخشی از اهالی سینما خوش نیامده است و از صبح امروز آنها در مقابل این ساختمان پلمپ شده تجمعی برقرار نموده اند تا مانع از تحویل خانه سینما به آنها شوند.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اعلام نموده است که اگر چه به لحاظ قانونی سرقفلی و منافع ساختمان واقع در خیابان سمنان متعلق به خانه سینما است ولی به استناد تبصره ماده 20 اساسنامه خانه سینما مصوب شورای فرهنگ عمومی که تنها اساسنامه قانونی و مشروع خانه سینماست، تکلیف اموال تعیین شده و تصمیم گیری در مورد آن به وزیر ارشاد ارجاع داده شده است.

اما توحیدی امروز صبح اعلام نموده است که این اقدام غیرقانونی است و فقط مراجع قضایی حق دارند که ساختمان خانه سینما را پلمپ نمایند.

توحیدی اعلام نموده است که دیشب با پلیس 110 تماس گرفته اند تا مانع از این کار غیرقانونی شوند اما پیروز نشده اند.

این ظاهرا آخرین فاز تغییر در خانه سینما در دولت یازدهم است. فازی که در حال کشاندن ماجرا به خیابان ها و اعمال زور برای ورود به یک ساختمان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 969

به "ماجرا ادامه دارد؛ پلمپ دیشب خانه سینما و تجمع امروز بخشی از سینماگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرا ادامه دارد؛ پلمپ دیشب خانه سینما و تجمع امروز بخشی از سینماگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید