مزایای شگفت انگیز برگ های کاری!

به گزارش لیتن، برگ های کاری یکی از سبزی های معمول در آشپزی هندی ها و مردم منطقه ها استوایی هستند. اگر خواص شگفت انگیز این برگ ها را بدانید شما هم از آنها در آشپزی تان استفاده خواهید کرد.

مزایای شگفت انگیز برگ های کاری!

این برگ ها به خاطر عطر و بویی که دارند بسیار مورد استفاده هستند. غیر از مصارف آشپزی، از این برگ ها در آیور ودا (طب سنتی هند مشتمل بر داروهاى گیاهی و روغن هاى مالیدنی و غیره) و درست کردن داروهای گیاهی هم استفاده می گردد. این برگ های خوشمزه و خوش بو منبعی عالی از ویتامین های A، B، C، B2، کلسیم، پروتئین، آمینو اسید، فسفر، فیبر و آهن هستند.

البته بیشتر خواص دارویی که برگ های کاری دارند مربوط به آلکالوئیدی است که درون آنها یافت می گردد. این برگ ها بعلاوه خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریالی، حشره کشی، ضد سرطانی، ضد میکروبی و ضد دیابتی دارند. به خاطر همین خواص است که از این برگ ها برای درمان بیماری های بسیاری استفاده می گردد.

اگر این برگ ها را به صورت تازه پیدا نکردید، می توانید روغن و عصاره برگ های کاری را در مغازه ها پیدا کنید.

خواص شگفت انگیز برگ های کاری:

1- دیابت را کنترل می نماید

اگر دیابت دارید و می خواهید قند خون تان را به روشی طبیعی پایین و تحت کنترل نگه دارید، برگ های کاری را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. با این کار از سلول های انسولین ساز پانکراس حفاظت می کنید و باعث تحریک آنها به ترشح انسولین بیشتر می شوید و در نتیجه قند خون تان پایین می آید.

  • هر روز صبح چند برگ کاری را با معده خالی بجوید.
  • بعلاوه می توانید پودر برگ کاری را به سوپ یا سالادتان اضافه کنید.

2- پایین آوردن کلسترول LDL

اگر به طور مرتب از برگ های کاری بهره ببرید کلسترول LDL یا همان کلسترول بد بدن پایین می آید. کاری سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و از اکسید شدن کلسترول و تشکیل کلسترول بد جلوگیری می نماید. برگ های کاری، بعلاوه، سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهند. در نتیجه به مرور زمانی احتمال ابتلای شما به بیماری های قلبی و سخت شدن شریان ها، که باعث مرگ می گردد، کاهش پیدا می نماید.

  • برگ های خشک شده کاری را به عنوان میان وعده یا خوراکی بجوید. بعلاوه برگ های تازه آن را به سالاد و غذاهاتان اضافه کنید. با این حال وقتی صحبت از پایین آوردن سطح کلسترول می گردد ورزش را دست کم نگیرید.

3- رادیکال های آزاد را دفع می نماید

برگ های کاری پر از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که بدن تان را از آسیب ناشی از اکسیدان ها، که رادیکال های آزاد اند و در به وجود آمدن خیلی از بیماری ها نقش دارند، حفظ می نمایند.

  • اگر کاری را به رژیم غذایی تان اضافه کنید از ابتلا به خیلی از بیماری های مزمن و پیری نجات پیدا می کنید. با خوردن کاری بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سرطان سراغ تان نمی آیند.

4- باعث کاهش وزن می گردد

این روزها همه می خواهند وزش شان را پایین بیاورند و برای این کار چه خوراکی بهتر از کاری؟! اگر چند وقتی است با مسئله کاهش وزن دست به گریبان هستید، علت دیگری برای اضافه کردن کاری به رژیم غذایی تان خواهید داشت.

اول از همه اینکه برگ های کاری بدن را از آلودگی ها و سموم پاک می نمایند و این آلودگی ها را به صورت ادرار و موع از بدن خارج می نمایند. دوما برگ ها چربی های ناخواسته و کربوهیدرات را می سوزانند.

تحقیقات نشان داده آلکالوئیدهایی که در برگ های کالری موجودند باعث کاهش وزن می شوند و سطح کلسترول بدن را هم کاهش می دهند.

  • برگ های تازه یا خشک کاری را در رژیم غذایی تان اضافه کنید. می توانید غذاهای رژیمی که در تهیه شان از کاری استفاده می گردد را درست کنید.

5- درمان زخم ها

کاری فرایند التیام زخم ها و خراش ها را سرعت می بخشد. برگ های کاری حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال هستند و نه تنها سرعت خوب شدن زخم را بیشتر می نمایند، از عفونی شدن آن هم جلوگیری می نمایند. علاوه بر آن کاری درد را هم کاهش می دهد.

  • تعدادی برگ کاری را در هاون یا به هر وسیله دیگری له کنید تا خمیری درست گردد.
  • این خمیر را بر روی زخم یا خراش تان قرار دهید تا هم سریع تر درمان گردد و هم دردش کم گردد.
  • از این درمان چند بار در روز بهره ببرید

6- افزایش رشد مو

برگ های کاری باعث رشد قوی مو هم می شوند. بعلاوه ترکیباتی در این برگ ها است که ریشه آسیب دیده موها را هم درمان می نماید. بعلاوه ویتامین B6 موجود در آنها باعث تنظیم هورمون ها می گردد و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

  • می توانید میزانی برگ پودر شده کاری را درون روغن موتان بریزید و آن را بر روی پوست سرتان ماساژ دهید. اجازه دهید روغن از شب تا صب روی سرتان باشد و سپس صبح روز بعد آن را بشویید. هفته ای 2 تا 3 بار از این درمان بهره ببرید و از تغییراتی که در رشد موهاتان به وجود می آید شگفت زده شوید.
  • بعلاوه می توانید به جای درمان بالا، یک مشت برگ کاری را درون یک فنجان ماست بریزید و هم بزنید. این مخلوط را بر روی موهاتان بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. سپس موهاتان را با آب ولرم بشویید. از این درمان 1 بار در هفته بهره ببرید.

7- درمان سفید شدن زود هنگام موها

سفید شدن زود هنگام موها این روزها مسئله ای معمول است. برای درمان آن می توان از برگ های کاری استفاده کرد. برگ های کالری باعث افزایش رنگدانه های تیره در موها می گردد.

  • برگ های کاری را با روغن نارگیل مخلوط کنید، موهاتان را به خوبی تقویت می نماید. یک مشت برگ کاری را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل حرارت دهید تا زمانی که برگ های تغییر رنگ دهند و نیم سوز شوند. روغن را از صافی رد کنید و آن را بر موهاتان ماساژ دهید. اجازه دهید برای 30 تا 45 دقیقه بر روی موهاتان بماند و سپس آن را بشویید. از این درمان حداقل 1 یا 2 بار در هفته بهره ببرید.
  • به جای درمان بالا، چند عدد برگ کاری را له کنید تا به صورت خمیر درآیند و سپس این خمیر را بر روی پوست سرتان بمالید. اجازه دهید برای 30 دقیقه بر روی موهاتان بماند و سپس آن را بشویید. از این درمان 1 بار در هفته بهره ببرید.

8- بهبود دستگاه گوارش

فرقی نمی نماید از اسهال رنج می برید، به یبوست مبتلا هستید، نفخ دارید یا دردی در ناحیه شکم تان احساس می کنید، می توانید برای درمان تان روی برگ های کاری حساب کنید! در کل برگ های کاری برای سلامت کلی دستگاه گوارش خوب است. این برگ ها مانند یک ملین ملایم عمل می نمایند که در نتیجه حرکات مدفوع در روده را بهتر می نمایند. این برگ ها ترشح آنزیم های گوارشی را هم افزایش می دهند تا دستگاه گوارش در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

  • 1 قاشق چایخوری پودر برگ کاری را به 1 لیوان دوشاب اضافه کنید. هر روز این مخلوط را با معده خالی بنوشید.
  • به جای درمان بالا می توانید برگ های تازه کاری را با معده خالی بجوید. از این درمان هم یک بار در روز بهره ببرید.

9- کاهش استرس

این روزها استرس بخشی جدای ناپذیر از زندگی مان شده است، اما ما باید برای کنترل آن کوشش کنیم.استرس می تواند باعث بروز مسائل جدی روحی و جسمی گردد.

وقتی صحبت از استرس می گردد برگ های کاری یاری بسیاری می نمایند. رایحه آرامش بخشی که از این برگ ها بلند می گردد می تواند فکر و جسم را آرام کند. به همین علت است که از عصاره کاری برای درمان افسردگی و اضطراب استفاده می گردد.

  • قبل از اینکه به خواب بروید 1 تا 2 قطره عصاره کاری را بر روی بالشت تان بریزید و بعد بخوابید.
  • بعلاوه می توانید چند قطره عصاره کاری را درون وان پر از آب حمام بریزید و به مدت 30 دقیقه در آن بمانید تا بدن تان پر از آرامش گردد!

10- رهایی از تهوع صبحگاهی

اگر در 3 ماهه اول حاملگی تان هستید و یا در کل حالت تهوع دارید، قطعا باید برگ کاری را امتحان کنید. برگ های کاری ترشحات گوارشی را افزایش می دهد و در نتیجه به کاهش احساس تهوع، استفراغ و حالت تهوع در حاملگی یاری می نماید. بعلاوه رایحه برگ های کاری هم یاری زیادی می نماید.

  • 1 تا 2 قاشق از عصاره برگ های کاری را استخراج کنید. برگ های تازه کاری را له کنید تا این عصاره را به دست آورید. آن را درون یک کاسه بریزید.
  • یک قاشق چایخوری آب لیموترش و میزان کمی شکر زرد به آن اضافه کنید.
  • آن را به خوبی هم بزنید و سپس آن را بخورید تا حالت تهوع تان از بین برود.
  • از این درمان به میزان احتیاج بهره ببرید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2174

به "مزایای شگفت انگیز برگ های کاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای شگفت انگیز برگ های کاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید