راستا فراوری باید هموارتر گردد

به گزارش لیتن، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از فراوریکنندگان و حفظ حقوق مصرف کنندگان، گفت: در کنار افزایش نظارت ها و کنترل ها، راستا فراوری نیز باید هموارتر گردد.

راستا فراوری باید هموارتر گردد

محمدرضا پورمحمدی در جلسه آنالیز مسائل صنایع غذایی استان، با بیان این که صنایع غذایی و دارویی از جمله صنایع پیشرو استان هستند، اضافه کرد: فراوری استاندارد و ارتقای کیفیت این صنایع جز دغدغه های مدیران اجرایی و دستگاه های نظارتی است.

وی با اشاره به این که گاه به دلیل اختلاف نظر و یا متفاوت بودن آزمایشگاه ها این صنایع با مسائلی روبرو می شوند، ادامه داد: بر همین اساس از مجموعه دستگاه هایی که ناظر و مجری این صنایع هستند، جهت آنالیز و برطرف مسائل در این جلسه دعوت شده است.

وی هدف از این جلسه را افزایش دقت نظارت ها به گونه ای که به فراوری و کیفیت محصولات لطمه وارد نگردد، مطرح نمود و گفت: مراحل رسیدگی به مسائل این واحدها نیز باید کوتاه تر گردد.

پومحمدی تاکید نمود: محصولات دارویی و پزشکی در کمیته انطباق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آنالیز و رسیدگی گردد تا فرایند رسیدگی و تعداد پفراینده ها کاهش یابد.

وی گفت: اگر پفراینده ای دارای مسئله ای فراتر از کمیته انطباق باشد باید در کمیته ماده 42 استاندارد مطرح و بعد از جمع بندی اگر قابل چشم پوشی نیست و جرمی رخ داده باید در دستگاه قضایی مطرح گردد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه مدیران واحدها و صنایع فراوریکننده مواد غذایی نیز مسائل و مسائل این صنعت را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1565

به "راستا فراوری باید هموارتر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا فراوری باید هموارتر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید