نخست وزیر کانادا هفته آینده به اوکراین سفر می نماید

به گزارش لیتن، خبرنگاران: نخست وزیر کانادا میخواهد شنبه هفته آینده برای دیدار با مقام های دولت موقت اوکراین به کیف سفر نموده و حمایت خود را از این کشور در قبال بحران کریمه نشان دهد.

نخست وزیر کانادا هفته آینده به اوکراین سفر می نماید

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، استفان هارپر نخست وزیر کانادا در حالی میخواهد هفته آینده به اوکراین سفر کند که مقام های اتاوا از منتقدان جدی سیاست های روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در قبال اوکراین و کریمه به شمار می روند. کانادا پیش از این اقدام نظامی روسیه در تصرف کریمه را به شدت محکوم نموده است.

بر اساس این گزارش هارپر میخواهد در این سفر به آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر موقت اوکراین دیدار و مصاحبه کند. وی توضیح داد، ما به همکاری با سایر شرکای خود برای حمایت از کوشش های اجرا شده با هدف برقراری ثبات و آرامش در اوکراین و تثبیت اتحاد مردم این کشور ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه کانادا نیز تاکید نمود، این کشور یاری مالی 198 میلیون دلاری را به اوکراین پیشنهاد نموده تا به رشد مالی باثبات و پایدار این کشور یاری کند. جان بیرد وزیر خارجه کانادا در جمع خبرنگاران توضیح داد، یاری مالی 198 میلیون دلاری کانادا به اوکراین بر اساس بسته ای خواهد بود که شامل حمایت صندوق بین المللی پول نیز خواهد شد. صندوق بین المللی پول مذاکرات خود برای اعطای یاری مالی به اوکراین را شروع نموده است.

آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا آمادگی خود را برای اعطای یاری مالی به اوکراین اعلام نموده اند. پیش شرط اعطای این یاری مالی توافق مقام های اوکراین با صندوق بین المللی پول خواهد بود. حمایت صندوق بین المللی پول برای مقام های اوکراینی از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است تا بتوانند اقتصاد این کشور را به راستا رشد و رونق بازگردانند. مقام های اوکراینی خواهان دریافت حداقل 15 میلیارد دلار یاری مالی از صندوق بین المللی پول شده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 310

به "نخست وزیر کانادا هفته آینده به اوکراین سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا هفته آینده به اوکراین سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید