وزیر خارجه ایتالیا: محور آلمان- فرانسه باید در اروپا از بین برود

به گزارش لیتن، خبرنگاران: وزیر خارجه ایتالیا با تاکید بر اینکه در آینده باید در اتحادیه اروپا تصمیمات اشتراکی قدرتمندانه تری گرفته گردد همچنین گفت که محور آلمان-فرانسه در این اتحادیه باید از بین برود.

وزیر خارجه ایتالیا: محور آلمان- فرانسه باید در اروپا از بین برود

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فدریکا موگرینی وزیر امور خارجه ایتالیا در مصاحبه با روزنامه اتریش دی پرسه، گفت که محور ممتاز آلمان-فرانسه باید در اتحادیه اروپا از بین برود. این بدین مفهوم نیست که ایتالیا می خواهد یک محور ایتالیا-فرانسه یا محور ایتالیا-آلمان را جایگزین آن کند. ما نمی خواهیم از موضع خود در اروپا برای پیشبرد منافع ملی خود سوء استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در اتحادیه اروپا باید در آینده تصمیمات اشتراکی قدرتمندانه تری گرفته گردد. اما اروپا باید نوع حرکت و طی راستا خود را تغییر دهد.

وی در ادامه گفت که در سال های اخیر احیای بودجه پاسخ منحصر به فرد به بحران بود. ایتالیا کارهای زیادی انجام داده است. اما حالا باید اولویت این باشد که رشد مالی ایجاد شده و صندلی های شغلی خلق گردد. ما باید انعطاف پذیر تر شویم.

وزیر خارجه ایتالیا در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که آیا رم حامی ریاست یونکر بر کمیسیون اروپایی است گفت: مهم برای ما این است که کمیسیون جدید اتحادیه اروپا چه اقداماتی را انجام خواهد داد. ما باید حالا درباره محتوا صحبت کنیم و نه درباره نامزدهای بالقوه ریاست بر کمیسیون.

وی در بخش دیگری ازاین مصاحبه توضیح داد که اکثریت شهروندان اروپایی رای داده اند چرا که آن ها یک اروپای کاملا خاص را می خواهند یا اروپای فعلی را رد می نمایند. برای این انسان ها که بسیاری از آن ها هیچ شغلی ندارند ما مقصر محسوب می شویم. ما باید به آن ها چشم اندازی برای آینده را بدهیم.

موگرینی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله پناهندگان در اتحادیه اروپا پرداخته و خاطر نشان کرد که ما باید یک فرم منطقی تر و با معنا تری را برای تنظیم قراردادهای پناهندگی در سطح اتحادیه اروپا تنظیم کنیم. روز به روز پناهندگان بیشتری از کشورهای بحران زده جهان مانند سوریه و آفریقا به اروپا می آیند و درخواست پناهندگی می نمایند. ما باید درباره قواعد مشترک تقسیم پناهندگان در اتحادیه اروپا سخن بگوییم.

وی در ادامه به بحران اوکراین پرداخته و با تاکید بر اینکه من در سفر به آمریکا گفتم که اتحادیه اروپا قطعنامه های شدیدتر علیه مسکو را به عنوان ابزار فشار آماده کند در عین حال گفت ،اما هدف همچنان مصاحبه باقی می ماند. سیگنال هایی وجود دارد مبنی بر این که مصاحبههای بین کی یف و مسکو می تواند شکل بگیرد. هدف غلبه بر جدایی در اوکراین با یاری جامعه بین المللی از جمله روسیه است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 480

به "وزیر خارجه ایتالیا: محور آلمان- فرانسه باید در اروپا از بین برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ایتالیا: محور آلمان- فرانسه باید در اروپا از بین برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید