وزیر خارجه روسیه به چین سفر می نماید

به گزارش لیتن، وزیر امورخارجه روسیه هفته آینده سفری به چین خواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه به چین سفر می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزارت امورخارجه چین امروز (پنج شنبه) خاطرنشان کرد سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه، هفته آینده سفری به پکن خواهد داشت.

بنابر اعلام ژائو لیجاین سخنگوی وزارت امورخارجه چین، لاوروف در 22 و 23 ماه مارس (2 و 3 فروردین 99) در پکن خواهد بود.

سفر آینده لاوروف به چین در حالی انجام می شود که به تازگی تنش های لفظی میان واشنگتن از یکسو و پکن و مسکو از سوی دیگر افزایش داشته است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و لوید آوستین وزیر دفاع این کشور روز چهارشنبه از سخنان پکن در مورد مالکیت بر جزایر دریای جنوبی چین و موضوع هنگ کنگ انتقاد نموده بودند.

همچنین وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه از تنگ تر کردن تحریم ها علیه روسیه در مورد صادرات بعضی محصولات به این کشور در پاسخ به مسمومیت افسر اطلاعاتی سابق روسیه خبر داده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای مدعی شده بود این اقدام در پاسخ به مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش در ماه مارس 2018 در سالزبری انگلستان بوسیله گاز اعصاب با درجه نظامی بوده است؛ مسأله ای که مسکو آن را رد نموده است.

در این بیانیه همچنین آمده بود: این وزارتخانه متعهد است مانع دستیابی روسیه به فناوری های حساس آمریکایی شود که ممکن است به فعالیت های تسلیحاتی شیمیایی شرورانه بدل شود.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1594

به "وزیر خارجه روسیه به چین سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه روسیه به چین سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید