وزیر نفت: شبگه گاز در سراسر کشور پایدار است، تنها 17 هزار مشترک در شهرستان تربت جام از نعمت گاز بی بهره شدند

به گزارش لیتن، وزیر نفت: اکنون گاز خانگی کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان هم قطع شده است و ترکمنستان سوآپ گاز را از روز پنجشنبه (22 دی ماه) به ایران قطع کرد که ما به سرعت آرایش شبکه را تغییر دادیم و هیچ جا جز جنوب خراسان رضوی قطعی گاز نداشتیم.

وزیر نفت: شبگه گاز در سراسر کشور پایدار است، تنها 17 هزار مشترک در شهرستان تربت جام از نعمت گاز بی بهره شدند

وزیر نفت با تأکید بر صرفه جویی و بهینه سازی مصرف گاز گفت: در زمان حاضر شبگه گاز در سراسر کشور پایدار است.

به گزارش تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در مورد آخرین شرایط گازرسانی به کشور گفت: در سفر امروز، روند گازرسانی در خراسان رضوی آنالیز شد و اکنون خوشبختانه شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است و تنها 17 هزار مشترک در شهرستان تربت جام از نعمت گاز بی بهره شدند که کارکنان شرکت های گاز و پالایش و پخش در کوشش برای خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: از روز گذشته (شنبه، 24 دی ماه) هم در این شهر توزیع نفت سفید و کپسول گاز به صورت رایگان شروع شده است و نزدیک به 17 هزار بخاری برقی و نفتی از امروز از سوی شرکت گاز توزیع می گردد.

وزیر نفت تأکید کرد: در این سفر بعلاوه دستور تقویت انتقال گاز تربت جام از شهر فریمان یا مشهد را صادر کردم که سال آینده این مشکل رخ ندهد، زیرا این شهر در سرشاخه خطوط لوله انتقال گاز است.

اوجی با اشاره به گازرسانی به حدود 36 هزار و 365 روستا و یک هزار و 224 شهر و نزدیک به 480 کیلومتر خط انتقال گاز در کشور توضیح داد: این شبکه ای بی نظیر در دنیاست و مصرف و توزیع گاز در این چند روز هم باتوجه به سرمای شدید مدیریت شد.

وی با قدردانی از مردم به علت مصرف بهینه گاز و صرفه جویی که روزانه 2 میلیون مترمکعب به شبکه گاز یاری شد، گفت: میانگین دمای 20 استان منفی 10 درجه بوده است.

وزیر نفت در سرانجام اظهار کرد: اکنون گاز خانگی کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان هم قطع شده است و ترکمنستان سوآپ گاز را از روز پنجشنبه (22 دی ماه) به ایران قطع کرد که ما به سرعت آرایش شبکه را تغییر دادیم و هیچ جا جز جنوب خراسان رضوی قطعی گاز نداشتیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 بهمن 1401 بروزرسانی: 13 بهمن 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2259

به "وزیر نفت: شبگه گاز در سراسر کشور پایدار است، تنها 17 هزار مشترک در شهرستان تربت جام از نعمت گاز بی بهره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: شبگه گاز در سراسر کشور پایدار است، تنها 17 هزار مشترک در شهرستان تربت جام از نعمت گاز بی بهره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید