تور چین ارزان: پکن با هرگونه مناسبات دیپلماتیک مستقیم کشورها با تایوان مخالف است

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه با اظهار نظر در مورد سفر اعضای مجلس بالتیک به تایپه گفت: چین با هرگونه تماس رسمی بین تایوان و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با پکن دارند، مخالف است.

تور چین ارزان: پکن با هرگونه مناسبات دیپلماتیک مستقیم کشورها با تایوان مخالف است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وانگ در جریان برگزاری نشست خبری خود گفت: چین به شدت با هرگونه تماس رسمی و سیاسی بین تایپه و کشورهایی که روابط دیپلماتیک با پکن دارند مخالف است. این موضع همواره روشن و ثابت بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین بعلاوه تاکید نمود که پکن از همه کشورهای ذی ربط می خواهد در بیانیه ها و اقدامات خود احتیاط نموده و از ارسال سیگنال های گمراه کننده به نیروهایی که در پی استقلال تایوان هستند، دست بردارند.

لازم به ذکر است، روابط چین و لیتوانی در امسال پس از اینکه دولت لیتوانی به تایوان اجازه داد دفتر نمایندگی خود را در این کشور افتتاح کند، تیره شد. در تاریخ 10 اوت، چین سفیر خود را از ویلنیوس فراخوانده که لیتوانی نیز متقابلاً در تاریخ 4 سپتامبر به این اقدام پکن پاسخ داد.

دفتر نمایندگی تایوان در ویلنیوس در 18 نوامبر آغاز به کار نموده و اریک هوانگ به عنوان اولین نماینده تایوان در لیتوانی منصوب شد. چین نیز با کاهش روابط دیپلماتیک دوجانبه با لیتوانی به سطح کاردار مقابله به مثل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1977

به "تور چین ارزان: پکن با هرگونه مناسبات دیپلماتیک مستقیم کشورها با تایوان مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: پکن با هرگونه مناسبات دیپلماتیک مستقیم کشورها با تایوان مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید