پیاده روی تعداد تنفس سالمندان را افزایش می دهد

به گزارش لیتن، نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پیاده روی در افراد سالمند سبب جلوگیری از انزوا و افسردگی می گردد و به علت تحریک ماهیچه ها و استخوان ها سبب افزایش قدرت عضلانی و استخوانی می گردد.

پیاده روی تعداد تنفس سالمندان را افزایش می دهد

دکتر لاله حاکمی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: یکی از ساده ترین و مناسب ترین ورزش ها برای سالمندان پیاده روی است که سبب جلوگیری از انزوا و افسردگی، افزایش قدرت عضلانی و استخوانی می گردد. بنابراین یک فرد سالمند بهتر است 150 دقیقه فعالیت ورزشی در هفته داشته باشد که این میزان را می تواند به مدت 10 تا 15 دقیقه در روز تقسیم کند و به تدریج افزایش دهد.

وی گفت: برای پیاده روی باید یک فرد سالمند از کفش مناسبی برخوردار باشد. به ویژه کسانی که دچار مسائل عروقی و دیابت هستند بهتر است برای پیاده روی از کفش راحت که پنجه پهن دارد، استفاده کند تا هنگام پیاده روی احساس ناخوشایندی به او دست ندهد. ضمن این که پیاده روی منظم در این گونه افراد سبب کنترل بهتر این بیماری ها خواهد شد.

حاکمی با بیان این که پیاده روی سبب افزایش تعداد وعمق تنفس می گردد، توضیح داد: افراد سالمندی که از پیاده روی منظم برخوردارند عملکرد عضلات و قدرت تنفسی آنها بهتر و تعداد تنفس افزایش پیدا می نماید و می توانند میزان اکسیژن بیشتری را دریافت نمایند.

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به ارتباط ورزش با طول عمر در سالمندی گفت: طی تست 6 دقیقه ای که از سالمندان گرفته می گردد میزان عکس العمل سالمندان به این تست میزان طول عمر آن ها را تعیین می نماید. اگر در جریان این تست سالمندی در طی 6 دقیقه مسافت بهتری را طی کند، طول عمر بیشتری را نسبت به هم سن و سال خود خواهد داشت.

وی در انتها اضافه کرد: پیاده روی منظم سبب کاهش استرس و اضطراب در فرد سالمند می گردد. بنابراین سالمندان برای این که طول عمر بیشتری داشته باشند بهتر است در طول روز از پیاده روی منظم غافل نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 96

به "پیاده روی تعداد تنفس سالمندان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی تعداد تنفس سالمندان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید