کمبود ویتامین B12 موجب به این بیماری می گردد

به گزارش لیتن، رژیم غذایی شما باید ویتامین B12 کافی به بدنتان برساند تا دچار مسئله ای در سلامتی خود نشوید، اما اگر نگران هستید می توانید از پزشکتان بخواهید اندازه ویتامین های بدنتان را با آزمایش خون آنالیز کند. در ضمنً در صورتی که علائم کمبود ویتامین B12 را داشته باشید پزشک می تواند مکمل این ویتامین را به شما توصیه کند.

کمبود ویتامین B12 موجب به این بیماری می گردد

به گزارش خبرنگاران، مکمل های ویتامین B12 به شکل شربت یا کپسول موجودند. شاید نام کوبالامین را شنیده باشید.

اگر شما از خوردن گوشت قرمز، تخم مرغ و لبنیات پرهیز می کنید، احتمالاً احتیاج به مصرف مکمل ویتامین B12 خواهید داشت.

افرادی که مستعد کمبود ویتامین B12 هستند شامل افراد سالمند، مبتلایان به HIV، کسانی که عمل جراحی کاهش وزن انجام داده اند و افرادی که اختلالات گوارشی خاصی دارند، مانند بیماری کرون می گردد که در جذب مواد مغذی مشکل دارند.

خانم های باردار و شیرده احتیاج بیشتری به ویتامین B12 دارند چون ضروری است کودک خود را تغذیه نمایند و به همین خاطر توصیه می گردد مقدار بیشتری ویتامین B12 مصرف نمایند. پزشک شما مقدار مناسب مورد احتیاجتان را به شما خواهد گفت.

رژیم غذایی شما باید ویتامین B12 کافی به بدنتان برساند تا دچار مسئله ای در سلامتی خود نشوید، اما اگر نگران هستید می توانید از پزشکتان بخواهید مقدار ویتامین های بدنتان را با آزمایش خون آنالیز کند.

در ضمنً در صورتی که علائم کمبود ویتامین B12 را داشته باشید پزشک می تواند مکمل این ویتامین را به شما توصیه کند.

ویتامین B12 یک ماده مغذی بسیار مهم است که به عملکرد سیستم عصبی یاری می نماید، بنابراین عجیب نیست که کمبود آن منجر به بی حسی و گزگزی گردد که معمولاً دست ها و پاها را تحت تأثیر قرار می دهد.

احساس گزگز و کرختی در دست می تواند از علائم اولیه ام اس باشد. این بیماری که مربوط به سیستم عصبی است، به ماده اطراف سلول های عصبی که محافظ آن هاست آسیب می زند که باعث می گردد پیغام رسانی بین مغز و بدن، کُند شده یا مهار گردد.

علائم ام اس شامل ضعف عضلانی، مسائلی در تعادل و هماهنگی بدن، مسائل ادراکی، اختلال در بینایی و بی حسی و گزگز که گاهی فقط در یک سمت بدن رخ می دهد می گردد.

از قلم نیاندازید که اگر دلیل بی حسی ناشی از یک عامل نامرتبط با قلب باشد (آرتروز، تنیس البو یا غیره)، بی حسی در هر دستی می تواند رخ دهد، یعنی یا دست چپ یا دست راست.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1787

به "کمبود ویتامین B12 موجب به این بیماری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ویتامین B12 موجب به این بیماری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید