توسعه روابط تجاری، فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

به گزارش لیتن، دانیار آمانگلدی یف، وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان با خاندوزی، وزیر امور مالی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار و مصاحبه کرد.

توسعه روابط تجاری، فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

به گزارش خبرنگاران، دانیار آمانگلدی یف، وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان که در صدر هیات عالی رتبه مالی به تهران سفر نموده صبح روز شنبه 22 آبان با حضور در محل وزارت امور مالی و دارایی با خاندوزی، وزیر امور مالی و دارایی جمهوری اسلامی ایران دیدار و مصاحبه کرد.

در این دیدار که با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و یاری های مالی و فنی ایران انجام شد، خاندوزی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت توسعه روابط با کشور های همسایه، منطقه و همسو؛ بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای ارتقاء و بهبود فعالیت تجار و فعالان مالی دو کشور تاکید نمود.

وزیر اقتصاد و تجارت جهوری قرقیزستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه روابط مالی و تجاری بین دو کشور بر ظرفیت های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کالا به ویژه از راستا بندرعباس به دریای خزر و تمایل کشور های آسیای میانه برای تقویت کریدور شمال - جنوب تاکید نمود.

آمانگلدی یف بعلاوه با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ناظر ایران در اتحادیه مالی اورآسیا، ظرفیت این اتحادیه مالی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور را حائز اهمیت دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1964

به "توسعه روابط تجاری، فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط تجاری، فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید