EFT تکنیکی اثرگذار برای مقابله با پرخوری هیجانی

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، EFT، نوع هیجان محور طب سوزنی قلمداد می گردد، با این تفاوت که در این تکنیک، نیازی به سوزن زدن نیست. در عوض با ضربه زنی توسط انگشتان دست، مدارهای جریان انرژی در بدن تحریک می گردد. چنین کاری در موارد زیادی نتایج چشمگیری فراتر از انتظارات ما دارد. یادگیری EFT و به کارگیری آن بسیار آسان است.

EFT تکنیکی اثرگذار برای مقابله با پرخوری هیجانی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

در کتاب ذهن آرام، تناسب اندام اصول پایه این تکنیک، کاربردهای چندسویه آن و مطالب جالبی درباره آن فرا خواهید گرفت. تمرکز این کتاب روی کاهش وزن و پرخوری هیجانی واقع شده است، اما باید به این نکته توجه کرد که درمان پرخوری تنها یک مورد از فهرست طولانی انواع نتایج موثر EFT است. این روش غالبا در درمان درد و نشانه های انواع بیماری ها مفید واقع می گردد و در بعضی مواردی که هیچ روش درمانی موثر واقع نمی گردد، کارایی بالایی دارد.

ذهن آرام، تناسب اندام نوشته گری کریگ با ترجمه مشترک جواد خلعتبری، الهام شفیعی و مریم عبداللهی، با تکیه بر روش EFT که نوع هیجان محور طب سوزنی (اما بدون احتیاج به سوزن) است، با ایجاد تمرکز و آرامش ذهن و جسم، شما را برای رسیدن به تناسب اندام یاری می نماید.

در ادامه به یک مورد تجربه درمانی با استفاده از روش EFT اشاره می گردد.

برخورد مستقیم با ولع شکلات

آلیسون راوورث: چندی قبل جلسات متعددی با مراجع مردی داشتم که عاجزانه کوشش داشت تا وزنش را کاهش دهد. او ولع شدیدی به خوردن شکلات داشت. قبلا در این باره کوشش زیادی نموده بود و اگرچه از نیروی اراده بالایی برخوردار بود، با این حال ولع او به شکلات از نیروی بیشتری برخوردار بود. در جلسه EFT همچنان که نتیجه کوشش های ناموفق او در حفظ رژیم غذایی اش به خوبی قابل مشاهده بود، من تمرکز جلسه را روی شکلات قرار دادم، به طوری که مقداری از شکلاتی که باب میل او بود را جلوی او روی میز قرار دادم. درجه ولع او از 0 تا 10، روی 10 بود. سپس از او خواستم که درحالی که عبارت زیر را بر زبان می آورد: هرچند ولع شدیدی به خوردن شکلات دارم بااین حال بدنم را دوست دارم. اگرچه واقعا عاشق این شکلات ها هستم، بااین حال بدنم را دوست دارم و به آن احترام می گذارم نقطه زخم را ماساژ دهد. بدین ترتیب سطح ولع او به 9 کاهش یافت.

آنگاه یک عبارت طولانی دیگر گفت: هرچند می توانم این شکلات های بسیار خوشمزه را که در برابر من قرار گرفته و آب دهانم را راه انداخته، برداشته و بخورم، بااین حال من خودم را دوست دارم و به خودم احترام می گذارم و انتخاب کردم که خودم را لاغر تصور کنم سپس نگاه عجیبی به من کرد و آه کشید. او گفت که تا این لحظه نتوانسته بود لاغری خود را تجسم کند. بعد از آن بار دیگر عبارت تغییر یافت: اگرچه من کوهی از چربی هستم و به درد هیچ چیز نمی خورم، حتی به درد لاغری هم نمی خورم، بااین حال بدن و ذهنم را دوست دارم و برایم محترم هستند سپس خنده اش گرفت و گفت که اکنون نگاهش به شکلات تغییر یافته است. من از او تقاضا کردم که شرح بیشتری دراین باره بدهد. او گفت که شکلات دیگر برایش جاذبه ای ندارد. این یک نقطه عطف به شمار می آمد. از او پرسیدم اکنون چقدر دلش می خواهد شکلات بخورد و او در پاسخ گفت که اصلا میلی به این کار ندارد. سطح اشتیاق او به خوردن شکلات از 0 تا 10، صفر بود. یک موفقیت بی نظیر.

نخستین چاپ کتاب ذهن آرام، تناسب اندام در 280 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 68 هزار تومان از سوی موسسه خدمات فرهنگی رسا راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1261

به "EFT تکنیکی اثرگذار برای مقابله با پرخوری هیجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "EFT تکنیکی اثرگذار برای مقابله با پرخوری هیجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید