اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره اقدامات دولت اسد درباره بحران سوریه

به گزارش لیتن، وزیر خارجه عربستان تأکید کرد که این کشور امیدوار است دولت بشار اسد اقدامات مناسبی برای حل سیاسی بحران اتخاذ کند.

اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره اقدامات دولت اسد درباره بحران سوریه

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با سی ان ان درباره اینکه آیا عربستان برای ارتباط با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برنامه ریزی می کند یا خیر گفت: فرایندی با نظارت سازمان ملل وجود دارد و مخالفان و دولت سوریه در آن شرکت دارند. ما از این فرایند حمایت می کنیم. امیدواریم دولت بشار اسد اقدامات مناسبی برای حل سیاسی بحران اتخاذ کند. این تنها راه پیشرفت در سوریه است.

وی افزود: ما به ثبات سوریه نیاز داریم و این راهکار میانه ای از سوی دولت سوریه و افزایش تلاش های دولت و مخالفان را می طلبد تا بتوانیم در فرایند سیاسی که ممکن است ثبات را محقق کند، پیشرفت کنیم.

فیصل بن فرحان درباره اینکه آیا عربستان تصمیم امارات را برای خاتمه تحریم ها علیه سوریه که به موجب قانون سزار آمریکا علیه این کشور اعمال شده، تأیید می کند یا خیر، گفت: قانون سزار قانونی است که واشنگتن در راستای موضعش درباره سوریه اتخاذ کرده است. مساله مهم حل سیاسی بحران است.

وی تأکید کرد: عربستان بر پیشبرد فرایند سیاسی و حمایت از تلاش های سازمان ملل برای تحقق آن متمرکز است.

وزیر خارجه عربستان مارس گذشته گفته بود که نبود اراده بین المللی برای اجرایی کردن قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه 2254 شورای امنیت موجب طولانی تر شدن بحران سوریه و پیچیدگی آن و وخامت اوضاع انسانی شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1627

به "اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره اقدامات دولت اسد درباره بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره اقدامات دولت اسد درباره بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید