انتشار ویدئوی تبلیغاتی جنجالی از سوی محافظه کاران کانادا

به گزارش لیتن، پس از انتشار این ویدئو در فضای مجازی و به اشتراک گزاری آن در حساب توئیتری اندرو شی یر، رهبر حزب محافظه کاران کانادا، مدیر برنامه تلویزیونی Heritage Minutes واکنش نشان داد و به تقلید از شمایل و قالب این برنامه تلویزیونی به منظور انجام کارزار انتخاباتی و ارسال پیغام سیاسی اعتراض کرد.

انتشار ویدئوی تبلیغاتی جنجالی از سوی محافظه کاران کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پس از شکایت فراوریکنندگان برنامه تلویزیونی، حزب محافظه کار کانادا موقتا ویدئوی تبلیغاتی را که به تقلید از برنامه تاریخی یک دقیقه میراث (Heritage Minutes) ساخته شده بود، حذف کرد. اما همان روز ویدئو با ذکر شرحات اضافه مجددا منتشر شد. این ویدئو، با عنوان رسوایی لیبرال: بخشی از میراث ما شنبه شب در صفحه توئیتر و فیسبوک رهبر محافظه کاران، اندرو شی یر، منتشر شد.

هیستوریکا کانادا - سازمان غیر سیاسی و مستقل است که فراوری کننده ویدئوهای یک دقیقه میراث نیز می باشد، روز بعد خواهان حذف ویدئو شده بود.

در بخشی از این درخواست چنین آمده: با اینکه اغلب از ساخت ویدئوهای هجویه (با الگوبرداری از برنامه ما) راضی می شویم، موافق نیستیم که از این [برنامه] برای مقاصد سیاسی حزبی استفاده گردد.

بعدازظهر یکشنبه ویدئو حذف، اما با اضافه شدن بخش شرحات دوباره منتشر شد.

آنتونی ویلسون اسمیت، رئیس و مدیر هیستوریکا، به سی بی سی گفته است که حتی با اضافه شدن شرحات نیز ویدئوی تبلیغاتی محافظه کاران برخلاف ذات اصلی ویدئوهای میراث است.

ویدئوی هجو محافظه کاران از سبک روایی، گرافیک، و تصاویر تاریخی مورد استفاده در ویدئوهای یک دقیقه میراث استفاده نموده است. برنامه فراوریی راستگرایان حمله ای به نقاط ضعف یا اتهامات به فساد نخست وزیر، جاستین ترودو و کابینه اش بود.

در این ویدئو گذراندن تعطیلات جاستین ترودو در جزیره شخصی آقا خان، صدور پروانه صید صدف غلتان اطلس از سوی وزیر شیلات آن موقع، دومینیک لابلانش، به عموزاده همسرش و عدم اعلام شرکت خصوصی وزیر اقتصاد، بیل مورنو، با شراکت همسرش که صاحب ویلایی در جنوب فرانسه است، از مواردی بوده که در ویدئو بدان پرداخته می گردد.

همچنین ماجرای استفاده جین فیلپات از سرویس خودروی لوکس یکی از حامیان سیاسی در این ویدئو نقل شده، در حالی که فیلیپات از سوی کمیسیون نظارت بر فساد دولتی تبرئه شده بود.

کوری هان، سخنگوی محافظه کاران، به سی بی سی نیوز گفته است حزب قبول دارد که ممکن است این ویدئوی هجو با ویدئوی اصلی هیستوریکا اشتباه گرفته گردد. نمی خواستیم با ویدئوهای اصلی هیستوریکا کانادا اشتباه گرفته گردد که معمولا به لحظات افتخارآفرین تاریخ کانادا می پردازد.

ویدئوی اصلاح شده عصر یکشنبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در لحظات ابتدایی ویدئوی جدید نوشته شده: این برنامه هجویه است. با اینکه اتفاقات واقعی را به نمایش می گذارد، به هیچ وجه با هیستوریکا کانادا ارتباط ندارد.

A statement on the fake Heritage Minute shared by @CPC-HQ and @AndrewScheer: pic.twitter.com/FF5De9ilcZ

- Historica Canada (@HistoricaCanada) February 3, 2019

اما این شرح برای مدیر هیستوریکا کافی نبوده است. هیستوریکا کانادا در پی عذرخواهی رسمی محافظه کاران است. ویلسون اسمیت می گوید تا جایی که باخبر است، این اولین بار است که ویدئوهای هیستوریکا برای مقاصد حزبی استفاده شده است. ویلسون اسمیت می گوید سازمانش سال ها رابطه خوبی با تمامی احزاب سیاسی داشته اما این اتفاق، سابقه دوستی با محافظه کاران را خدشه دار نموده است. از نظر ویلسون اسمیت، این ویدئو به اعتبار هیستوریکا صدمه می زند و در صورتی که پیغام برنامه هایشان جانبدارانه باشد، بودجه سازمان - که متشکل از بخش خصوصی و دولتی است - به خطر می افتد. ویلسون اسمیت می گوید چنانچه در چند روز آینده به آنچه می خواهند نرسند، سازمان مجبور است وارد مراحل قانونی شکایت از نقض حق نشر و حق معنوی اثر باشد.

مشخصا چیزی است که نباید اجازه بدهیم در سکوت اتفاق بیافتد، نمی خواهیم از سوی دیگر احزاب تکرار گردد.

یک دقیقه میراث برنامه ای شصت ثانیه ای است که اتفاقات و اشخاص مهم در تاریخ کانادا را به تصویر می کشد. تا امروز 90 قسمت از این برنامه پخش شده است.

انتخابات سراسری کانادا 2019 اندرو شی یر جاستین ترودو حزب محافظه کار دولت فدرال رهبر حزب محافظه کار کانادا کانادا لیبرال ها

منبع: مداد
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1282

به "انتشار ویدئوی تبلیغاتی جنجالی از سوی محافظه کاران کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ویدئوی تبلیغاتی جنجالی از سوی محافظه کاران کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید