بهره برداری از طرح های ارتباطی استان فارس با حضور آذری جهرمی

به گزارش لیتن، وزیر ارتباطات و فناوری از خروج کارخانه آی تی ام اسی از ورطه ورشکستگی و بازسازی آن اطلاع داد و گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارخانه نوآوری در محل سابق این کارخانه با تغییر ماموریت شروع به کار نموده است.

بهره برداری از طرح های ارتباطی استان فارس با حضور آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه 7 تیرماه در آیین افتتاح تعدادی از پروژه های ارتباطی فارس در شیراز، با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیران استان و آنالیز زیرساخت ها، بیان نمود: صندلی فارس در شاخص توسعه زیرساختی فارس در سال 96 در کشور در رتبه 21 تا 23 بود.

او ادامه داد: در این بازه زمانی 110 هزار تلفن مشترک خانگی در صف انتظار تلفن ثابت بودند و در حالی که فارس 8 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده بود اما تنها10 درصد درآمدهای حوزه ارتباطات در این استان بود و ظرفیت های لازم وجود نداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بخش بزرگی از توسعه شبکه موبایل در فارس با حمایت شرکت همراه اول طی سه سال گذشته انجام شد، مطرح نمود: همراه اول در فارس نزدیک به یکهزار و 300 روستا را به تنهایی تحت پوشش قرار داد؛ توسعه شهری را انجام داد و اخیرا هم20 سایت جدید در شهر صدرا ایجاد نموده است.

آذری جهرمی افزود: امروز تنها 43 هزار نفر از جمعیت روستایی معادل 3 درصد جمعیت روستایی فارس تحت پوشش ارتباطی و اینترنتی قرار ندارند که برای تحت پوشش قرار دریافت احتیاج به50 میلیارد تومان اعتبار دارند که آن را تخصیص داده ایم.

او همچنین با بیان اینکه تعهداتی برای توسعه تلفن های خانگی در مناطق شهری فارس از جمله منطقه حسینی الهاشمی داشتیم که مسئله آن حل شده است، گفت: پوشش ارتباطی آزادراه شیراز اصفهان نیز که از پیشرفت بیش از 90 درصدی برخوردار است با حمایت شرکت ایرانسل و همراه اول در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کوشش کردیم تا فارس را به صندلی خود برگردانیم و امروز به لحاظ زیرساختی در شمار 5 استان کشور قرار گرفته است، گفت: ترکیب مدیریتی جوان و فعال در فارس در حوزه ارتباطات مشغول به کار هستند.

آذری جهرمی گفت: بنا نیست که اگر یک مسئول در شهرستان نظر داشته باشد که برای جابجایی یک مدیر حوزه فنی بدون استدلال و دلیل فشار بیاورد و مدیر استانی هم در برابر این فشار ایستادگی کند، زبان به انتقاد نابجا باز نمایند؛ بنده از مدیران و زیر مجموعه وزارت ارتباطات حمایت می کنم، چرا که درخواست جابجایی مدیران حوزه فنی در بعضی استان ها غیرمنطقی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمی توان وزارت ارتباطات در حوزه اقدامات را به عنوان یک وزارت سیاسی در نظر گرفت، گفت که در این مجموعه شایسته سالاری حاکم است.،ایسنا

بیشتر بخوانیم:

وزیر ارتباطات وارد شیراز شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1754

به "بهره برداری از طرح های ارتباطی استان فارس با حضور آذری جهرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از طرح های ارتباطی استان فارس با حضور آذری جهرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید