جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران دارند ، صدور اینگونه بیانیه ها با روابط محبت آمیز ایران و همسایگان مغایرت دارد

به گزارش لیتن، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای اخیر در بیانیه منتشر شده را رد کرد و گفت: جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران داشته و صدور اینگونه بیانیه ها با روابط محبت آمیز ایران و همسایگان مغایرت دارد.

جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران دارند ، صدور اینگونه بیانیه ها با روابط محبت آمیز ایران و همسایگان مغایرت دارد

به گزارش خبرنگاران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مطالب مندرج در بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و روسیه در مورد جزایر سه گانه ایرانی را مردود دانست و گفت: این جزایر تعلق ابدی به ایران داشته و صدور اینگونه بیانیه ها با روابط محبت آمیز ایران و همسایگان مغایرت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استمرار سیاست حسن همسایگی و احترام متقابل، توسعه و ثبات منطقه را مسئولیت جمعی کشورهای منطقه می داند.

لازم به ذکر است؛ دیروز دوشنبه مسکو، میزبان نشست گفت وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور وزیر خارجه عمان و بعلاوه دبیرکل شورای همکاری بود.

پس از این نشست شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه ادعاهای تکراری در مورد جزایر سه گانه ایرانی بار دیگر مطرح شده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1402 بروزرسانی: 20 تیر 1402 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2323

به "جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران دارند ، صدور اینگونه بیانیه ها با روابط محبت آمیز ایران و همسایگان مغایرت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران دارند ، صدور اینگونه بیانیه ها با روابط محبت آمیز ایران و همسایگان مغایرت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید