سفیر چین در واشنگتن از اتهامات ترامپ انتقاد کرد

به گزارش لیتن، سفیر چین در آمریکا به انتقاد شدید از اظهارات رئیس جمهوری این کشور پرداخت که اتهامات بی پایه و اساس را درباره شیوع ویروس کرونا مطرح نموده که این اظهارات از اطلاعات علمی مربوط به این بیماری منحرف شده اند.

سفیر چین در واشنگتن از اتهامات ترامپ انتقاد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا در تبادل نظر با سایت خبری بلومبرگ همچنین از نحوه رویارویی با این بیماری توسط دولت کشورش دفاع کرد که از سوی دونالد ترامپ و سایر کشورها بابت عدم هشدار به دنیا درباره خطرات این ویروس در زمان مقتضی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه که من را نگران می نماید فقدان شفافیت نه فقط در موارد علمی و نوع درمان بلکه در خصوص تحولات سیاسی به ویژه در ایالات متحده است. بنابراین توجه کمی به نظرات دانشمندان می گردد زیرا بعضی از سیاستمداران به دلیل اتهامات بی اساس و بی پایه به شدت درگیر کوشش های خود برای لکه دار کردن سایر کشورها هستند.

این مقام دیپلمات چینی همچنین رسانه ها را بابت اشاعه شایعات متهم کرد.

تنش ها میان پکن و واشنگتن بر سر این ویروس شدت گرفته است. تقریبا یک سوم از موارد ابتلا به این بیماری که در مجموع 2.5 میلیون تن در دنیا است، در آمریکا ثبت شده اند.

ماه گذشته میلادی وزارت خارجه آمریکا سفیر چین را در واشنگتن احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را بابت این مساله اعلام کند که پکن گفته ارتش آمریکا ممکن است این ویروس را در چین پخش نموده باشد.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1043

به "سفیر چین در واشنگتن از اتهامات ترامپ انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین در واشنگتن از اتهامات ترامپ انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید