سلامت و امنیت غذایی از مهم ترین ارکان جامعه سالم است

به گزارش لیتن، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سلامت و امنیت غذایی را از مهمترین ارکان یک جامعه سالم دانست و گفت: این معاونت برای تامین این مقوله از همه ظرفیت ها و توان خود استفاده می نماید.

سلامت و امنیت غذایی از مهم ترین ارکان جامعه سالم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر قباد محمدی در جلسه تقدیر از مسئولان فنی نظارت بر مواد غذایی استان کرمانشاه در سرسرای جلسات معاونت غذا و دارو اضافه کرد: مسئولان فنی نمایندگان وزارت بهداشت در صنایع غذایی هستند که کار اصلی نظارت در این حوزه را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: مواد خوراکی که مسوول فنی وظیفه نظارت بر آن را دارد به دست مردم می رسد و مردم می توانند با وجود مسئول فنی در مراکز فراوری با خیال آسوده از آن مصرف نمایند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: مسأله غذا یک موضوع بسیار حساس و راهبردی است و اگر زنجیره فراوری و توزیع مواد غذایی به خوبی مراقبت گردد می توان جامعه ای سالم تر داشت.

دکتر شهریار مستوفی اضافه کرد: حدود 30تا 35 درصد محصولات غذایی در مرحله فراوری تا توزیع هدر می رود در حالی که حدود 2 میلیارد نفر در جهان دچار سوء تغذیه پنهان هستند.

در ادامه این نشست از مسئولان فنی برتر کارخانه ها و کارگاه های فراوری مواد خوراکی و کارشناسان غذا و دارو شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها تقدیر شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 772

به "سلامت و امنیت غذایی از مهم ترین ارکان جامعه سالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت و امنیت غذایی از مهم ترین ارکان جامعه سالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید