پوستی مانند آیینه با کارهایی بسیار ساده

به گزارش لیتن، توجه به سلامتی پوست صورت به عنوان یکی از قسمت های مهم بدن بسیار مهم است.

پوستی مانند آیینه با کارهایی بسیار ساده

از آن جایی که پوست صورت یکی از قسمت های بدن است که همواره در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار گرفته است و بسیار لطیف و آسیب پذیر است، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع کارهایی ساده برای زیبایی پوست می پردازیم.

کارهایی ساده برای زیبایی پوست

این کرم را روزی دوبارمصرف کنید

در قدم دوم باید مرتب از مرطوب کننده بهره ببرید. پوست حساس شما بیشتر از هرکسی در معرض عوامل محرک و آسیب رسان قرار گرفته است. پس مراقبت از آن از نان شب برای تان واجب تر است. برای این کار با مرطوب نگه داشتن پوست تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثیرات عوامل بیرونی مانند گرما، سرما، آلودگی و باد، زرهی امن و محکم بسازید. صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها هر شب پیش از خوابیدن با مرطوب کننده ضمن از بین بردن خشکی و در پی آن چین و چروک ها، جا خوش کردن سموم محیطی را به حداقل برسانید.

اول تست کنید بعد مصرف

اگر قرار است از یک محصول نو بهره ببرید، همواره و همواره قبل از استفاده آزمونی کوچک (مثلا روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوش) انجام دهید. حداقل 24 ساعت برای مشاهده علائم سوزش، قرمزی یا دیگر مسائل پوستی صبر کنید. اگر پوست شما خیلی حساس است، این آزمون را روی پوست ساعدتان تکرار کنید. اگر موردی نبود می توانید با فراغ خاطر از محصول بهره ببرید. محصولات غیرآلرژی زا مخصوص پوست لزوما برترین انتخاب شما نیستند. از آنجایی که هیچ استانداردی بر کلمه غیرآلرژی زا وجود ندارد، محصولاتی که این ادعا را دارند، همواره برای پوست های حساس مناسب نیستند پس این مواد را کورکورانه نخرید.

حتما ضد آفتاب بزنید

یکی از کارهایی ساده برای زیبایی پوست استفاده از ضدآفتاب است. هیچ چیز مانند نور خورشید پوست را تخریب و در نهایت پیر نمی نماید. برای زیبا و سالم نگه داشتن پوست تان، هر روز ضد آفتاب SPF40 زیر پایه آرایش خود بهره ببرید. باور کنید کرم پودرهایی که مصرف می کنید به تنهایی قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نیستند. پس همواره پیش از هر کاری روی صورت تان از کرم های ضدآفتاب بهره ببرید. پوست های تحریک پذیر اغلب به نور خورشید فوق العاده حساس هستند به همین دلیل حفاظت از بافت ظریف آن در مقابل اشعه های تشدیدکننده با کرم های ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر توصیه می گردد.

بدون پاکسازی نخوابید

پوست شما همواره باید تمیز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطح پوست را تمیز نگه دارید (بیشتر از این می تواند برای پوست های حساس زیاد باشد). پاک کننده ای را انتخاب کنید که برای پوست های حساس فرموله شده اما نه این قدر ملایم که برای پاک کردن آرایش یا آلودگی به جای مانده به مالش های سخت احتیاج داشته باشید. از قلم نیاندازید که بعد از شست وشو یا استفاده از پاک کننده ها پوست تان را سریع مرطوب کنید. اگر به تیپ خود اهمیت می دهید، به مطلب این 3 مانتوی مجذوب کننده را پاییز سال جاری خریداری کنید مراجعه کنید.

هر محصولی را مصرف نکنید

پوست عضوی آسیب پذیر است پس آن را در انواع و اقسام مواد و رنگ و آرایش غرق نکنید. همه چیزی که واقعا برای مراقبت از پوست تان احتیاج دارید، یک پاک کننده، مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب است؛ پس به یاد داشته باشید هرچه لیست مواد تشکیل دهنده محصولاتی که برای پوست تان استفاده می کنید، کمتر باشد، بهتر است. آموزشگاه درماتولوژی آمریکا توصیه می نماید که برای پوست های حساس از محصولات با کمتر از 10 مواد تشکیل دهنده استفاده گردد. چرا که هر چه فرمول محصول پیچیده تر باشد، احتمال تحریک بیشتر است؛ پس با خواندن برچسب و توضیحات کامل آنها خود را مجهز کنید.

اگر عادت به آرایش دارید، بخوانید

اینکه پوست شما حساس است به این معنا نیست که باید بدون آرایش باشید. آرایش کنید اما این چهار هدایت را همواره دنبال کنید:

  • از مواد معدنی پودری (که اکثرا مواد نگهدارنده و رنگ ندارند) یا از مواد پایه سیلیکون بهره ببرید تا احتمال حساسیت سوزش را کاهش دهید.
  • از ریمل مژه و ابروی ضد آب استفاده نکنید چون برای حذف آن مواد پاک کننده خشن مورد احتیاج است.
  • از خط چشم فرم مدادی بهره ببرید، نه مایع چون دومی اغلب شامل لاتکس بوده و ممکن است باعث واکنش هایی روی پوست تان گردد.
  • لوازم آرایشی قدیمی را بیرون بریزید. چون می توانند در طول زمان آلوده شوند و از همه مهم تر تمیز کردن مرتب برس خود را از قلم نیاندازید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب ریمل خشک خود را مثل روز اول کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2212

به "پوستی مانند آیینه با کارهایی بسیار ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوستی مانند آیینه با کارهایی بسیار ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید