طغیانی: دولت برای سرمایه گذاری مردم در بازار بورس سیگنال می دهد ، ورشکستگی در نخستین ریزش بورس

به گزارش لیتن، منتخب مجلس یازدهم گفت: این سرمایه گذاران در نخستین ریزش بازار بورس، بخش زیادی از دارایی های خود را از دست می دهند و جمعیت کثیری برای ورود به این بازار، زندگی خود را می فروشند و بعد از مدتی ضرر های جبران ناپذیری را تحمل می نمایند.

طغیانی: دولت برای سرمایه گذاری مردم در بازار بورس سیگنال می دهد ، ورشکستگی در نخستین ریزش بورس

مهدی طغیانی منتخب مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اصفهان در مصاحبه با خبرنگار حوزه احزاب خبرنگاران، با اشاره به اینکه بنا بود که از محل سود سهام عدالت، وجه خرید آن پرداخت گردد، گفت: متأسفانه با اتخاذ سیاست های غلط در حوزه مدیریت شرکت های تعاونی سهام عدالت، دیگر این شرکت ها زیرمجموعه دولت قرار نمی گرفتند و خصوصی هم نبودند، مردم نیز در بحث مدیریت آن ها، اثرگذاری نداشته اند. این آزادسازی باید زودتر از این موعد صورت می گرفت و شرایط آن مشخص می شد. به زودی افراد می توانند مالک اصلی سهام خود بشوند و آن را نیز در بازار بورس عرضه نمایند.

وی اضافه نمود: شاید بورس زیرساخت های لازم را برای ورود این تعداد سهام دار نداشته باشد و برای عرضه سهام عدالت در آن، باید تمهیداتی در نظر گرفته گردد.

منتخب مجلس یازدهم پیرامون بحث ورود نقدینگی به بازار بورس تهران، گفت: در این مدت اخیر دولت سیگنال هایی به مردم داد که سرمایه های خود را به سمت بورس راهنمایی نمایند و یک نقدینگی سرگردان نسبتاً بالایی در اقتصاد ایران وجود دارد که آماده ورود به هر بازاری است. این بازار برای افرادی مفید است که پول اضافه ای دارند و می خواهند آن را به مدت طولانی سرمایه گذاری نمایند؛ خرید و فروش سهام در بازار بورس نیازمند یک دانش تخصصی است.

طغیانی با تأکید به اینکه در بحث واگذاری های دولتی باید نظارت های ویژه ای صورت گیرد، توضیح داد: همیشه دستگاه های نظارتی باید بر فرایند واگذاری ها در بازار بورس نظارت داشته باشند و آنالیز گردد که آیا نقدینگی که جذب دولت شده است، در جای درستی هزینه می گردد یا خیر.

وی با بیان اینکه عمده افرادی که وارد این بازار می شوند، آمادگی لازم و دانش کافی را ندارد، توضیح داد: این سرمایه گذاران در نخستین ریزش بازار بورس، بخش زیادی از دارایی های خود را از دست می دهند و جمعیت کثیری برای ورود به این بازار، زندگی خود را می فروشند و بعد از مدتی ضرر های جبران ناپذیری را تحمل می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1062

به "طغیانی: دولت برای سرمایه گذاری مردم در بازار بورس سیگنال می دهد ، ورشکستگی در نخستین ریزش بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طغیانی: دولت برای سرمایه گذاری مردم در بازار بورس سیگنال می دهد ، ورشکستگی در نخستین ریزش بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید