هند خواستار امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با ایران شد

به گزارش لیتن، خبرنگاران: هیئت تجاری هند به سرپرستی معاون وزیر بازرگانی این کشور با دستورکار انعقاد موافقت نامه تجارت ترجیحی و حل و فصل مسائل مربوط به مکانیسم پرداخت پول کالاهای مبادلاتی بین دو کشور وارد تهران شد.

هند خواستار امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با ایران شد

به گزارش خبرنگاران، منابع هندی اعلام کردند دولت این کشور قصد دارد به منظور افزایش صادرات به ایران امضای یک موافقت نامه تجارت ترجیحی را به این کشور پیشنهاد کند.

هم اکنون پول نفت صادراتی ایران در بانک های هند به روپیه نگهداری می شود و دهلی نو قصد دارد با گسترش صادرات خود به ایران از این منابع در جهت توسعه صادرات و کمک به اقتصاد خود بهره بگیرد.

دولت هند به بهانه تحریم های آمریکا با پرداخت پول نفت ایران از سوی پالایشگاه های هندی به ارزهای دیگر مخالفت کرده و بر اساس توافق دو کشور پول نفت ایران به روپیه در بانک های هندی سپرده گذاری می شود.

پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز اعلام کرد از روز گذشته هیئتی تجاری به سرپرستی معاون وزیر بازرگانی هند، اس.آر رائو، به تهران سفر کرده است تا در مورد انعقاد موافقت نامه ای تجاری با ایران به مذاکره بپردازد و مسائل مربوط به مکانیسم پرداخت پول کالاهای مبادلاتی بین دو کشور را حل و فصل کند.

یک مقام آگاه هندی در این باره گفت: به دلیل تعرفه های وارداتی وضع شده از سوی دولت ایران بر کالاهای هندی این کالاها از مطلوبیت کمتری برای واردکنندگان ایرانی برخوردارند و بنابراین هند می خواهد که ایران خرید کالاهای هندی را شیرین تر کند.

بر اساس این گزارش مقامات هندی معتقدند اقدام ایران در این زمینه به نفع دو کشور خواهد بود و به هند امکان می دهد نفت بیشتری از ایران وارد کند.

وی اضافه نمود:با توجه به این که پاکستان موافقت نامه تجارت ترجیحی با ایران دارد واردکنندگان ایرانی ترجیح می دهند به جای برنج باسماتی هند، از پاکستان برنج وارد کنند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 681

به "هند خواستار امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند خواستار امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید