واکنش قطر به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

به گزارش لیتن، ایسنا نوشت: مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در حل اختلافات تاکید نمود که مواضع توافق شده شورای همکاری خلیج فارس معمولا به وسیله مصوبات نشست های وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا صادر می گردد، نه ازطریق بیانیه های دبیرکل که صرفا نشانگر دیدگاه دبیرخانه این شورا می باشد.

واکنش قطر به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

القحطانی در واکنش به بیانیه دبیرخانه شورای همکاری که خواهان تمدید تحریم بین المللی تسلیحاتی ایران شده بود، اضافه نمود: ما در قطر معتقدیم تحریم های کنونی علیه ایران منتج به نتایج مثبتی نمی شود و موجب حل بحران ها نمی شود و حل بحران ها باید فقط به وسیله گفت وگو صورت پذیرد.

وی در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت که ایران کشوری همسایه است و ما روابطی مبتنی بر حسن هجواری و همسایگی با یکدیگر داریم و موضع ایران به خصوص در خلال محاصره ظالمانه کنونی علیه قطر مورد تقدیر دولت و مردم قطر می باشد.

القحطانی اضافه نمود: در حالی که کشورهای محاصره نماینده اقدام به اتخاذ اقدامات یکجانبه می نمایند، دولت قطر گفت وگو را برگزیده و این سیاست دائمی ما است و ما به دنبال روابطی خوب با همه و بین همه کشورها هستیم.

وی اضافه نمود: موضوع امنیت منطقه ای نیازمند گفت وگوی جامع و حقیقی بین همه طرف های مرتبط با امنیت منطقه است، ولی سیاست عنادورزی و انکار تنها منجر به بی ثباتی می شود.

القحطانی خواهان گفت وگوی مبتنی بر احترام به قوانین بین المللی و نیز احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها شد و اضافه نمود: قطر متعهد به اصل کنترل تسلیحات و عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی با رعایت حق کشورها در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 1149

به "واکنش قطر به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قطر به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید