واکنش مردم به افزایش قیمت 9 قلم کالای اساسی، بیشتر محصولات گران شده اند؟

به گزارش لیتن، به گزارش خبرنگاران، حداکثر قیمت 9 قلم کالای اساسی شامل شیرخام، شیرنایلونی، شیر پاستوریزه، ماست دبه ای، پنیر UF نسبتاً چرب، روغن مایع آفتاب گردان، روغن مایع 810 گرمی سرخ کردنی از سوی اتاق اصناف ایران اعلام شد.

واکنش مردم به افزایش قیمت 9 قلم کالای اساسی، بیشتر محصولات گران شده اند؟

پس از سیاست دولت مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی و شروع مرحله نو آزادسازی یارانه ها، قیمت کالاهای اساسی مشمول افزایش قیمت شد. ازجمله این کالاها می توان به مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات اشاره نمود.

فقط قیمت کالاهای اساسی افزایش یافت؟

در حالی که مسئولان دولت اعلام کردند هیچ کالای دیگری مشمول افزایش قیمت نمی گردد، حالا بیشتر مخاطبان خبرنگاران از بالارفتن نرخ سایر محصولات طی روزهای اخیر خبر می دهند. نظر بیشتر آن ها این است که نمی توان مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی و محصولات پایه را داد، اما انتظار داشت که قیمت محصولات وابسته بدون تغییر باقی بماند.

در این بین حتی گروهی از مخاطبان می گویند حاضرند که یارانه را به روال قبل بگیرند و حتی یارانه نقدی آن ها حذف گردد، اما قیمت ها ثابت بمانند. این گروه از مخاطبان بیشتر به آثار تورمی یارانه نقدی تاکید دارند. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان را در واکنش به انتشار گزارش اعلام نرخ حدبیشتری 9قلم کالای اساسی را می خوانید.

فکر کردید مردم توی زمان عصر حجر زندگی می نمایند که اعلام می کنید فقط ماکارونی، لبنیات، روغن، تخم مرغ و مرغ گرون می شه؟ پس بقیه مواد غذایی که با این مواد درست می شند چی؟ لطفاً پاسخ بدید، مردم دیگه خسته شدن..

فقط این ها گران نشده که! تمام وسایل وابسته بهشون هم گران می گردد. چرا این کار رو می نمایند؟.

خیلی متاسفم برای تصمیم گیرندگان این کشور که فکر می نمایند فقط چند تا قلم جنس رو گرون کردند. به این فکر نکردن کالاهای وابسته به شیر، تخم مرغ، لبنیات و روغن چندین برابر گرون تر شده. با این ها چکار باید بکنیم؟ همین الان شیر و لبنیات از سفره ها حذف شده..

آرد، روغن، تخم مرغ، لبنیات و گوشت مرغ و قرمز پایه و اساس تمام مواد غذایی کشور است. یعنی بیسکوئیت، کیک، سوسیس، کالباس، انواع سس سفید و قرمز و همه و همه گرون می شه. حتی چیپس هم گرون می شه. من موندم مسئولین مردم رو چی فرض کردند!.

حداقل فقط اگه روغن گرون می شد می تونستیم چیزای دیگه رو راحت بخریم ولی الان خیلی سخت شده..

خودشون سوبل به مردم می ندازند بعد می گند با گران فروشان برخورد جدی خواهد شد!.

یارانه یا ثبات قیمت؟

والا من راضی بودم همین یارانه و معیشتی رو هم قطع کنن یه مبلغی هم دستی بدم ولی دوباره گرونی نشه. الان فقط مرغ و تخم مرغ و روغن و … نیست. خیلی چیزای دیگه هم کشیده بالا.

از وقتی من یادمه هیچی پایین نیومده. روز به روز قیمت ها می ره بالا . خدا خودش رحم کنه. بیچاره ما مردم ایران چه سختی هایی رو توی این چند سال کشیدیم..

دارم دق می کنم از بالارفتن یهویی مرغ و تخم مرغ. موندم چی بدم بچه هام بخورند؟.

برای مطالعه بیشتر خبر تکلیف قیمت کالاهای اساسی فراوری قدیم روشن شد را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 2135

به "واکنش مردم به افزایش قیمت 9 قلم کالای اساسی، بیشتر محصولات گران شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مردم به افزایش قیمت 9 قلم کالای اساسی، بیشتر محصولات گران شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید