کره شمالی به دنبال یاری چین برای دستیابی به پیمان صلح با آمریکاست

به گزارش لیتن، یک منبع مطلع گفت: کره شمالی به دنبال یک پیمان صلح با آمریکا، چین و کره جنوبی است تا رسما به جنگ کره سرانجام دهد و تا زمانی که به این پیمان دست پیدا نکند، آزمایش های هسته ای را ادامه خواهد داد.

کره شمالی به دنبال یاری چین برای دستیابی به پیمان صلح با آمریکاست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع مطلع به رویترز گفت: پیونگ یانگ میخواهد با یاری چین به یک پیمان صلح با آمریکا و کره جنوبی دست یابد و تا وقتی که این پیمان صلح حاصل نگردد، به انجام آزمایش های اتمی ادامه می دهد.

کره شمالی روز چهارشنبه از انجام چهارمین آزمایش اتمی خود از سال 2006 میلادی تا به امروز خبر داده است. جامعه بین المللی این اقدام کره شمالی را تحریک آمیز دانسته و آن را محکوم کرده است. جامعه بین المللی بر این باور است که اقدام کره شمالی، ثبات و صلح در منطقه را تضعیف خواهد نمود.

این منبع مطلع که ارتباطات زیادی با پیونگ یانگ دارد و در سال 2006 نیز به درستی انجام آزمایش هسته ای کره شمالی را پیش بینی کرده بود، اضافه کرد: آزمایش های اتمی کره شمالی تا زمانی ادامه خواهد یافت که درخواست این کشور برای دستیابی به یک پیمان صلح تامین گردد.

این منبع که خواست نامش فاش نگردد، تاکید نمود: کره شمالی تا زمانی به آزمایش های اتمی ادامه می دهد که چین و آمریکا بخواهند یک پیمان صلح امضا نمایند.

جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بدون امضای پیمان صلح به خاتمه رسیده است. کره شمالی اکنون خواهان امضای پیمان صلح با چین، آمریکا و کره جنوبی است. این منبع مطلع توضیح داد: این انفجار بیشتر برای جلب توجه آمریکا بوده است. مهمترین هدف از این اقدام کره شمالی، متقاعد کردن آمریکا برای ورود به مذکرات 4 جانبه برای خاتمه دادن به جنگ در شبه جزیره کره است.

پیونگ یانگ بارها آمریکا را به کوشش برای تغییر رژیم سیاسی این کشور متهم کرده است. این منبع مطلع گفت: پیغامی را از کره شمالی برای مقام های ارشد چینی منتقل کرده ام، این پیغام بلافاصله پس از انجام آزمایش هسته ای اخیر صادر شده و از چین خواسته است تا برای دستیابی به یک پیمان صلح حمایت کند.

آمریکا خواهان آن است که پیش از هرگونه مذاکره ای، کره شمالی کلیه تسلیحات اتمی خود را تحویل دهد. چین مهمترین حامی سیاسی و مالی کره شمالی به شمار می رود ولی بارها مخالفت خود را با برنامه هسته ای کره شمالی اعلام کرده و از قطعنامه های شورای امنیت علیه این کشور حمایت کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز امروز آدینه تاکید نمود: پکن بر موضع خود در مورد لزوم برای دستیابی به یک پیمان صلح تاکید می نماید و از حل و فصل نگرانی های منطقی همه طرف ها حمایت می نماید و خواهان از سرگیری مذاکرات شش جانبه است.

در سال 2003 میلادی، مذاکرات شش جانبه بین آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و دو کره شروع شد ولی در سال 2009 میلادی این مذاکرات متوقف شد. پیونگ یانگ در سال 2009 میلادی فرایند مذاکره را ترک کرد و دومین آزمایش اتمی خود را انجام داده است.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های مالی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liten.ir شناسه مطلب: 776

به "کره شمالی به دنبال یاری چین برای دستیابی به پیمان صلح با آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی به دنبال یاری چین برای دستیابی به پیمان صلح با آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید